تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دیدار آدینه ۲۰: موقع خرید سکه طلا فقط اعتماد کنید!

کد خبر: ۷۴۵۳۷
۰۳:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۲۰: موقع خرید سکه طلا فقط اعتماد کنید!

 

دیدارنیوز ـ ترمه ماندگار: ویدئوی کوتاه، نمایشی است از کلاهی که سر تک تک ما رفته و می‌رود به خصوص اگر دنبال حفظ سرمایه بوده‌ایم و ریال ریال‌هایی که هر روز جلوی چشممان آب می‌شود و مرگ تدریجی آن را می‌بینیم، تبدیل به دلار و یورو و سکه کرده‌ایم و می‌کنیم، بلکه در روزگاری دیگر و بهتر پرقدرت‌تر به عرصه بازگردد، اما تصاویر نمایشی می‌گوید که یک صرافی سکه مهر و موم شده را با وزنی کمتر از آنچه مصوب و مقرر است، فروخته است. در چنین شرایطی دیگر به چه کسی می‌توان اطمینان کرد؟ کدام مهر و نام معتبر است؟ از کجا باید اطمینان حاصل کرد سکه‌ای که در پک بسته‌بندی شده را خریداری می‌کنیم، واقعی است و متضرر نخواهیم شد.


ویدئو در سطح گسترده‌ای منتشر شده است. یک صراف یا طلا فروش دوربین به دست فک پلمپ سکه‌ای را نشان می‌دهد که شماره و آدرس صرافی دیگری را در سبزه بازار تهران دارد. فیلمبردار آن را از مشتری خریداری کرده و وزن در بسته بندی درست و دقیق است و همانی است که باید باشد. به این معنا که به اندازه وزن، پول داده است و حالا و موقع فروش نیز انتظار دارد به اندازه طلا و قیمت بازار و روز پول بگیرد. اما بعد از باز شدن مهر و موم، وزن دیگر وزن قبلی نیست و در لحظه به میزانی آب رفته است. علت هم تراشه کوچک فلزی است که میان کاغذ تبلیغاتی آقای صراف و فروشنده پنهان شده بود. آن هم با ظرافتی مثال زدنی.


محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با دیدار نیوز، در ابتدا ویدئوی منتشر شده را مردود می‌داند و می‌گوید: «این ویدئو متعلق به ۶ سال پیش است و اکنون از روی شیطنت یک بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی خبر ساز شده است.» این گفته به این معنا است که در این بحران پول و قیمت، چنین مشکلی وجود ندارد.


به گفته او محتوای فیلم و اطلاعات آن صحت ندارد و هدف اصلی خصومت شخصی برای تخریب اعتبار صرافی بوده که نام آن در فیلم چند بار برده می‌شود و به او اتهام کم‌فروشی و تقلب زده شده است.


سال‌هاست که سکه‌ها در پلمپ‌های صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. روی برگه‌ای که اسم و آدرس و شماره صرافی نوشته شده، تاکید شده است که از بازکردن آن خوداری شود. آسیب دیدن این بسته‌بندی مهر و موم شده موجب می‌شود که موقع خرید و فروش متضرر شوید. اما این کار برای مغازه‌داران و واحد‌های فروش طلا و صرافی‌ها بلامانع است. اتفاقا اولین کارشان آن است که پلمپ را می‌شکنند، سکه را بالا و پایین می‌کنند و بعد از اطمینان از وزن و اندازه‌اش، آن را می‌خرند. اگر غل و غشی در کار باشد، تنها آن‌ها می‌توانند متوجه شوند که خبره کار هستند.


گذشته از صحت و سقم این ویدئو که در مقابل چشمان بیننده اعداد وزن سکه روی ترازو جابه‌جا می‌شود و خصومت دو صراف، موضوع اصلی آن است که یک مشتری بخصوص مشتری غیر متخصص چه‌طور می‌تواند از اصالت خرید خود مطمن شود.


کشتی‌آرای، می‌گوید: «شهروندان باید تنها از واحد‌هایی که داری جواز کسب هستند و اعتبار دارند خرید سکه و طلا انجام دهند و راهی جز این وجود ندارد.»


این تنها راه و حتی آخرین راهی است که رییس اتحادیه طلا و جواهر برای مشتریان بی‌تجربه و غیرمتخصص خود می‌گوید. پس یادتان باشد در این میان فقط شمای خریدار باید مراقب باشید سرتان کلاه نرود، یعنی مرجعی برای رسیدگی به این وضعیت، در صورت بروز مشکل، وجود ندارد. به همین راحتی.

برچسب ها: دیدار آدینه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی