تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ستاره‌ای که خاموش نمی‌شود؛ غوغای سن زلاتان در سن سیرو

کد خبر: ۷۴۳۶۱
۱۳:۳۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ستاره‌ای که خاموش نمی‌شود؛ غوغای سن زلاتان در سن سیرو

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: بعد از یک دوره ناکامی میلان در سری A و اروپا، انگار غول خفته سرخ و سیاه در حال بیدار شدن است آن هم به واسطه درخشش یک ستاره دیرپا که انگار قصد خاموشی ندارد. دیشب اگرچه میلان در سن‌سیرو می‌توانست بر رم پیروز شود اما در نهایت بازی به تساوی 3-3 ختم شد و میلان در صدر جدول باقی ماند.

ستاره بازی دیشب هم کسی نبود جز زلاتان ابراهیموویچ که دو گل زد و برای هزارمین بار ثابت کرد که سن برای او تنها یک عدد است. ایبرا که در دو دهه اخیر فوتبال اروپا و جهان درخشش بسیاری داشته اما در 15 سال اخیر پشت سد مسی و رونالدو و البته برخی از اخلاق و رفتارهای خاص خودش مانده و آنقدر که باید اجر نهاده نشده، حالا در 39 سالگی همچنان گرد و خاک به پا می‌کند و بعید نیست در این سن به او لقب زلاتان مقدس یا سن‌زلاتان را بدهند!

با دو گلی که دیشب در دروازه رم جای داد حالا صدرنشین جدول بهترین گلزنان لیگ ایتالیاست و با 6 گل بالاتر از مدعیان ایستاده، آن هم در شرایطی که همین چند روز پیش سی و نهمین سال تولدش را جشن گرفت و در عین حال چند روزی هم به خاطر مشکوک بودن به کرونا در قرنطینه ماند و به سلامت از آن عبور کرد. ایبرا در دقیقه دوم بازی دیشب، پاس بلند رافائل لیائو را با پا آنهم در ارتفاعی بالاتر از 1.70 متری از زمین مهار کرد و دروازه‌بان میلان را در بهت فرو برد. بله، این زلاتان است سوپرمن فوتبال که همچنان باطراوت و با عملکرد جسمانی خارق‌العاده دروازه حریفان را به توپ می‌بندد و از هوا و زمین و شاید حتی از دریا گل می‌زند!

دیشب باز هم بسیاری از کارشناسان فوتبال لب به تحسین ابراهیموویچ و تسلط بی‌پایانش بر فوتبال گشودند و اذعان کردند که میلان در تمدید قرارداد کار عاقلانه‌ای کرده و حالا نتیجه این ریسک را می‌بیند. فوروارد بلندقامت روسونری حالا سردسته مشتی جوان است که به دنبال احیای میلان هستند. میانگین سنی میلان با وجود زلاتان 39 ساله از همه باشگاه‌های مهم اروپایی کمتر است و به زحمت به 24.7 سال می‌رسد در حالی که از نظر عملکرد بدنی، زلاتان نیز همچنان جوان به نظر می‌رسد.

از نگاه کارشناسان، جدا از فیزیک استثنایی زلاتان، او به لحاظ ذهنی و انگیزشی نیز بازیکنی متفاوت در سطح جهان است. ایگناتزیو آباته مدافع پیشین میلان درباره او می‌گوید:«چیزی که برای من در داربی میلان عجیب بود عصبانیت شدید زلاتان بعد از آنکه ضربه پنالتی را از دست داد بود. به نظرم او همین حالا موتور محرک تیم میلان است و بقیه سعی می‌کنند به او برسند. با اینکه زمان برای همه می‌گذرد اما زلاتان همیشه آنجا در اوج است، سطح روانی و جسمی او استراتوسفریک (آسمانی) است و می‌تواند عامل برتری میلان بر بقیه باشد!»


کادوی تولد مخصوص
زلاتان همین چند روز پیش جشن تولد 39 سالگی‌اش را گرفت و طبق یک عادت جالب برای خودش یک کادوی ویژه خرید و ان را روی صفحه اینستاگرامش نشان داد. با توجه به علاقه بی حد و حصری که زلاتان به اتومبیل‌های خاص دارد این بار نیز سراغ یکی از بهترین خودروهای اسپرت جهان رفت. او یک پورشه 911 ویژه (Heritage Design Edition) خرید و تصویر آن را در صفحه‌اش که نزدیک به 45 میلیون دنبال‌کننده دارد پست کرد و نوشت: «تولدت مبارک زلاتان».
 
ستاره‌ای که خاموش نمی‌شود؛ غوغای سن زلاتان در سن سیرو

گاراژ هیولایی زلاتان با این کادوی تولد ویژه غنی‌تر از گذشته شد و حالا یک پورشه با رنگ قرمز خاص تماشایی‌تر نیز می‌شود. زلاتان چند ولوو، آئودی و مازراتی دارد و در عین حال ماشین‌های خاصی مثل پورشه 918 اسپایدر، فراری F430، فراری مونزا، فراری و فراری انزو که عموما به صورت تولید محدود هستند را نیز در گاراژ خود جای داده است. گرچه بسیاری از بازیکنان بزرگ دنیا نیز همین عادت را دارند اما بعید است که حتی یکی از آنها بتوانند مثل زلاتان در 39 سالگی خلق و خوی یک فراری یا پورشه را حفظ کرده باشند.
برچسب ها: فوتبال اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی