تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
نگاهی به وضعیت تیمی که باید چند هفته دیگر در فینال آسیا بازی کند

ذکر مصائب پرسپولیس در چند پرده

کد خبر: ۷۴۱۸۸
۱۵:۵۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

ذکر مصائب پرسپولیس در چند پرده

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: از رسول‌پناه یک عکس تکراری و پرتعداد با لوگوی باشگاه به یادگار باقی‌مانده و حالا در کنار آن قاب عکس مزین به نشان باشگاه باید نوشت: «به زودی در این مکان یک مدیر عامل نصب می‌شود!»

***

مهدی رسول پناه زودتر از موعدی که به اطرافیانش گفته بود از سمت سرپرستی یا مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کناره گرفت، هر چند ظاهرا عده زیادی از خیلی وقت پیش منتظر استعفا یا فرار او از داغ‌ترین صندلی دنیا بودند. او به نزدیکانش گفته بود که بعد از فینال آسیا که می‌توانست بزرگترین افتخار او و تاریخ باشگاه پرسپولیس باشد قصد خداحافظی دارد اما ریتم اتفاقات در یک هفته اخیر آنقدر تند بود که از زمان جلو زد و سرانجام رسول پناه را از سریر قدرت به زیر کشید.

خداحافظی او شاید یک جور پیش‌دستی قبل از اخراج از سوی مقامات وزارت بود وگرنه در میانه تلاش‌های او برای پرداخت بدهی کهنه و قدیمی به برانکو و ماجرا‌های مالی دیگر، این رفتار غیرعادی به نظر می‌رسد. رسول پناه اگرچه در سال ۹۸ وقتی به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه معرفی شد کسی او را نمی‌شناخت، اما حالا و در پی آزمون و خطای بسیار در مدیریت باشگاه، به عنوان یک چهره سرشناس از عرصه فوتبال بیرون می‌رود، بسیار مشهورتر از زمانی که به عنوان رئیس کمیته انتخابات در حزب اعتماد ملی شناخته می‌شد.
 
***
 
آن روز نامشخصی که وزیر ورزش دندان دردناک خود را به مهدی رسول پناه سپرد مهارت دندان‌پزشک سیاست‌مدار در آن حد بود که وزیر تصور کرد می‌تواند دندان‌های پوسیده و لق پرسپولیس را به او بسپارد، اما فوتبال یک بار دیگر اثبات کرد که مدیریت یک باشگاه ورزشی بزرگ با این همه حاشیه، کار هر کسی نیست. از دیروز که از قضا تاریخ و محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد، حالا یک دغدغه جدید به گرفتاری‌های وزارت ورزش و هیات مدیره نصفه و نیمه پرسپولیس افزوده شده و آن پیدا کردن یک مدیر جدید برای اداره باشگاه پرسپولیس آن هم در سخت‌ترین شرایط است. آخر هفته قبل علی رغبتی دیگر عضو هیات مدیره باشگاه نیز از حضور در این گروه پرماجرا استعفا داد تا یک وقت هدایت پرسپولیس در این روز‌های دشوار بر عهده او نیفتد. رغبتی در دوران دعوای مهرداد هاشمی و رسول‌پناه طرف هیچ کدام را نگرفت و وسط لحاف خوابید تا آسیبی به او به عنوان نماینده غیررسمی وزارتخانه در هیات مدیره پرسپولیس نرسد. حالا هم او می‌رود تا به زودی در فدراسیون بی‌صاحب دیگری یا هیات رئیسه باشگاهی دولتی دوباره ظاهر شود.
 
***
 
کمیته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس امروز طی جلسه‌ای که با برخی از اعضای خود داشته دست به قلم شده و به وزیر ورزش پیشنهاد داده که در این روز‌های سخت و موقعیت خطیری که پرسپولیس در آن گرفتار آمده، به خواسته عقلانی ریش‌سفید‌های پرسپولیس توجه کند و محمد دادکان رئیس خوشنام و البته اسبق فدراسیون فوتبال را به عنوان مدیر عامل باشگاه برگزیند تا بلکه شرایط به سوی آرامش پیش برود. البته هیچ سخنی از اینکه دکتر دادکان خودش تمایلی به مدیریت در پرسپولیس دارد نشده و اساسا معلوم نیست که مدیر امتحان پس‌داده فوتبال ایران دوست دارد در کهنسالی، مدیریت پرحاشیه و سخت پرسپولیس را قبول کند یا اینکه مایل است کماکان در پوزیشن منتقد سیستم ورزش باقی بماند. از نگاه نگارنده که شق دوم این فرض بسیار محتمل‌تر است. دکتر دادکان آبرویش را ذره ذره جمع کرده و خوش ندارد آن را یک‌باره از دست بدهد.
 
***
 
همین ساعت قبل «فلان نیوز» نوشته بود که ابراهیم شکوری بازیکن اسبق پرسپولیس و دبیر سابق فدراسیون فوتبال به عنوان مدیر عامل جدید پرسپولیس معرفی شده است. چند دقیقه نگذشته بود که ابراهیم شکوری این انتصاب را تکذیب کرد، اما زیرجُلکی گفت که اگر به او تکلیف شود که عضو هیات مدیره یا مدیر عامل شود، آمادگی این کار را دارد. از دیگر سو نیز صحبت‌هایی در فضای مجازی پیچید که بهترین گزینه برای این روز‌های پرسپولیس، فقط و فقط حمیدرضا گرشاسبی است، مدیر عامل سابق همین باشگاه و کشتی‌گیر اسبق تیم ملی. گرشاسبی هم که قبلا نشان داده از پس اداره پرسپولیس برمی‌آید و حتی در دوره او بود که سرخ‌ها به فینال آسیا راه پیدا کردند، الان در باشگاه پیکان نیست و می‌تواند به پرسپولیس بازگردد. حتی او هم به‌طور ضمنی تمایل خود را برای این امر نشان داده، اما به قول معروف «تا یار که را خواهد و میلش به که باشد؟»
 
همین‌طوری که نیست باید وزارت ورزش مدیر بعدی باشگاه را انتخاب کند. وزیر هم که چند روز پیش گفت استقلال و پرسپولیس تا آخر پاییز خصوصی می‌شوند! اینکه مدیر بعدی پرسپولیس کیست حالا با این سوال گره خورده که قرار است جوجه‌ها را آخر پاییز بشمارند؟
 
از رسول‌پناه یک عکس تکراری و پرتعداد با لوگوی باشگاه به یادگار باقی‌مانده و حالا در کنار آن قاب عکس مزین به نشان باشگاه باید نوشت: «به زودی در این مکان یک مدیر عامل نصب می‌شود!»  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی