تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

پرسپولیس همچنان کانون مصائب؛ تسویه برانکو پایان چالش‌ نیست

کد خبر: ۷۳۷۴۳
۱۶:۲۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پرسپولیس همچنان کانون مصائب؛ تسویه برانکو پایان چالش‌ها نیست
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: صبح امروز وقتی خبری از سوی داریو بوشیچ وکیل برانکو ایوانکوویچ به این معنی که خوشبختانه حدود ۷۵ درصد بدهی پرسپولیس به سرمربی سابقش پرداخت شده شاید از نگاه عده‌ای به این معنی بود که مشکلات این باشگاه تمام شده و به زودی وضعیت سفید در باشگاه برقرار خواهد شد. بوشیچ ظاهرا اعلام کرده که با این حجم از پرداختی، برانکو دیگر نامه شکوه‌آمیزی برای فیفا ارسال نخواهد کرد و به نظر می‌آید تا مصالحه نهایی فاصله زیادی باقی نباشد.

با این حال پرسپولیس در فاصله حدود ۲ هفته تا آغاز دور جدید لیگ برتر همچنان کلی مسائل حل نشده دارد و خود را در محاصره ماجرا‌های دنبال‌دار زیادی می‌بیند که باید با قید فوریت آن‌ها را حل کند. در هر حال تا زمانی که بدهی برانکو تسویه نشود پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته خواهد ماند. درست است که پرسپولیس در آخرین روز‌هایی که امکان استخدام بازیکن داشت از این فرصت خوب استفاده کرد و چند بازیکن خوب را به خدمت گرفت و بهره آن‌ها را نیز در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برد، اما نگرانی تازه سرخ‌ها این نیست که نمی‌توانند بازیکن جدید بگیرند.

چیزی که امروز پرسپولیس را به فکر فرو برده، برخی بازیکنان کلیدی این تیم است که به دلایل مختلف یا می‌خواهند از این تیم بروند یا اینکه برای حضور در فینال لیگ قهرمانان محروم یا مصدوم هستند. در واقع پرسپولیس که یارگیری مناسبی در پنجره قبلی داشت شاید انتظار نداشت که به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و حالا این مسابقه برای سرخ‌ها بسیار مهم و حیاتی شده در حالی که ممکن است نتواند با قوای کامل در این مسابقه ظاهر شود.

در روز‌های اخیر ماجرا‌های مهمی مثل اختلاف پنهان گل‌محمدی با رسول‌پناه، ساز جدایی شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن، رفع محرومیت عیسی آل‌کثیر و البته گلایه‌هایی که محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه نسبت به مدیریت باشگاه داشتند اجازه نداد آرامش در امور جاری باشگاه حکمفرما شود. در مورد بشار رسن به نظر می‌آید پرسپولیس با وجود قراردادی که با این بازیکن بسته و اختیار او را به دست گرفته، اما همچنان باید منتظر واکنش‌های بازیکن عراقی بود. بشار که هم‌اکنون در عراق به سر می‌برد، پیش از رفتن به موطن خود، هواداران تیم را در پستی خطاب قرار داد و با زبان خواهش و تمنا خواست که هواداران را به نوعی واسطه قرار دهد تا بتواند پرسپولیس را ترک کند. به هر حال پیشنهاد باشگاه قطری آنقدر جذاب هست که بشار پا روی برخی خط قرمز‌ها بگذارد. ظاهرا تا پایان این هفته تکلیف این بازیکن روشن خواهد شد.
 
پرسپولیس همچنان کانون مصائب؛ تسویه برانکو پایان چالش‌ها نیست

شجاع خلیل‌زاده نیز بعد از تهدید به فسخ قرارداد و تهدید به ترک پرسپولیس تبدیل به مرکز ثقل برخی مسائل باشگاه شد و از مدیران باشگاه خواست که به هر طریق ممکن قیمت او را در قراردادش بالا ببرند، موضوعی که خوشایند رسول‌پناه نبود. با این حال امروز اعلام شد که ظاهرا فشار‌های او بر مدیریت باشگاه کارگر افتاده و متممی ببر قرارداد او تنظیم شده که قطعا یکی از مهم‌ترین بند‌های آن بالا رفتن دستمزد این مدافع توانمند پرسپولیس است. البته باید منتظر واکنش دیگر بازیکنان باشگاه نیز ماند که احتمالا همین روش را برای افزایش دستمزد خود به کار گیرند، همان چیزی که رسول‌پناه به عنوان یک چالش برای مدیریت باشگاه از آن یاد می‌کرد!

موضوع مهم دیگر نیز اختلاف مدیرعامل و سرمربی زیر پوست باشگاه است که به نظر می‌آید نهایتا با حذف یکی به پایان خواهد رسید. رسول‌پناه در حاشیه حضور هواداران متعصب جلوی در باشگاه، به طور مبهم و بدون اشاره مستقیم به برخی خبرنگاران گِرا داد که برخی مشکلات فعلی تیم از جانب گل‌محمدی است. ظاهرا یحیی بعد از موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا قصد دارد سایه بیشتری از خود را بر روی باشگاه بیندازد و در حوزه تصمیم‌گیری‌های مهم‌تر نیز وارد شود. درباره میزان این اختلاف هنوز گمانه دقیقی وجود ندارد، اما منبعی که نخواست نامش فاش شود به دیدار اعلام کرده که رسول‌پناه بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا، صندلی مدیزیتی باشگاه را ترک خواهد کرد! اگر این تصمیم به واقعیت بدل شود احتمالا موج تازه‌ای از حواشی و گرفتاری در باشگاه بروز خواهد کرد.

پرسپولیس البته همچنان پرونده‌های مفتوحی در حوزه بدهی‌هایش به مربی یا بازیکنان خارجی خود دارد که ممکن است در فاصله آغاز دور جدید لیگ برتر به جریان بیفتد؛ ظاهرا روز‌های خوش به این زودی‌ها از راه نخواهند رسید.     
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی