تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
گزارشی از وضعیت دراماتیک-کمدی باشگاه سرخپوش

یک روز در محله پرسپولیس؛ نسخه رنگی «خیابان آرام» چارلی چاپلین!

کد خبر: ۷۳۵۲۹
۱۷:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
 پرسپولیس

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: دیوار نرده‌ای شمالی مجلس، امروز صبح یک بار دیگر تکیه‌گاه یک تجمع بود. شماری از هواداران پرسپولیس از نسل‌های مختلف امروز روبروی مجلس را به عنوان محلی برای اعتراض انتخاب کردند و رفتند آنجا تا با صدای بلند و عتاب، طلب برانکو را برایش وصول کنند. عده دیگری نیز رفتند دم در باشگاه و آنجا صدای‌شان را بلند کردند تا بلکه بن‌بست فعلی باشگاه را با امواج صوتی باز کنند.

کنار نرده‌های مجلس پیرمردی که از بندر ماهشهر کوبیده و آمده تهران، با صدایی که نیاز به بلندگو ندارد مدیران باشگاه و حتی کارگزار پرسپولیس را خطاب قرار داده و همه را متهم می‌کند. کمی آنطرف‌تر هم جوانی با لباس پرسپولیس که از نظر چهره و آرایش مو شبیه بشار رسن هم هست، طومار هواداران پرسپولیس برای زنده کردن پول برانکو را امضا می‌کند.

در دوردست، بشار رسن پستی در صفحه شخصی‌اش نگاشته و ضمن تشکر از هواداران و باشگاه پرسپولیس، تلویحا با دوستدارانش خداحافظی کرده و گفته که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌تواند با سرخ‌پوشان ادامه همکاری داشته باشد. وکیل برانکو در قاره‌ای دیگر نیز اعلام کرده که تا آن لحظه فقط ۴۴ هزار یورو به حساب موکلش نشسته است. قبل‌تر مدیران پرسپولیس گفته‌بودند که ۲۵۰ هزار یورو برای برانکو واریز کرده‌اند و یک مقدار پول دیگر هم به این عدد خواهند افزود، اما همه پول را فعلا نمی‌توانند پرداخت کنند.

در حاشیه تمرین پرسپولیس هم یحیی گل‌محمدی در عباراتی شدیداللحن مدیران باشگاه را هدف قرار داده و اعلام کرده که آن‌ها از بدهی باشگاه به برانکو استفاده می‌کنند تا پول بازیکنان را ندهند و به همین خاطر بازیکنان مهم و تاثیرگذار تیم دارند یکی یکی می‌روند. یحیی گفته که بشار بهتر است پیشنهاد تیم‌های عربی را فراموش کند و شاهدی هم می‌گوید که بشار رسن بیشتر پولش را گرفته و اصلا نمی‌تواند باشگاه را ترک کند!

شاهد دوم، اما خیلی از مسائل این روز‌ها را از چشم گل‌محمدی می‌بیند و معتقد است که آقا یحیی خیلی بیشتر از حدود اختیارات و وظایفش دارد در تیم اعمال نفوذ می‌کند. شاهد دوم از شایعاتی می‌گوید که عجیب‌اند. مثلا اینکه یحیی به دو سه بازیکن گفته باید مدیر برنامه‌های‌شان را عوض کنند و بروند با کسی که از سوی سرمربی توصیه شده قرارداد ببندند!
 
یک روز پرماجرا در محله پرسپولیس؛ نسخه رنگی خیابان آرام!

بازیکنان هم کمابیش ساز خودشان را می‌زنند. گفته شده تا امروز حدود ۹۵ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده که در سال‌های اخیر کم‌نظیر است، اما تعدادی از بازیکنان سر تمرین نیامدند و گفتند که هنوز بابت آپشن قراردادشان طلبکار هستند!

مدیران باشگاه پرسپولیس به شدت تحت فشار رسانه‌ها هستند و باید بابت خیلی مسائل مثل قرارداد درآمدزایی باشگاه، بدهی به برانکو و تغییر قرارداد شجاع خلیل‌زاده پاسخ دهند، اما یا از جواب دادن طفره می‌روند یا نمی‌توانند پرده از برخی مسائل بردارند.

هواداران پرسپولیس در نزدیکی ساختمان باشگاه حالا به وزیر ورزش بند کرده‌اند و احتمالا در پاسخ به اعتراضات سریالی هواداران استقلال به شخص وزیر، آن‌ها هم شعار «وزیر استقلالی» را سر می‌دهند! آن‌ها می‌پرسند که چرا پرسپولیس با این همه درآمد و موفقیتی که به دست آورده، نمی‌تواند بازیکنان بزرگ و مهم‌اش را نگه‌دارد و در فاصله حدود ۲ ماه تا فینال لیگ قهرمانان آسیا چرا وضعیت اینقدر درهم و برهم است؟!

محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه در برزخ ماندن یا رفتن از باشگاه هستند. دوستی می‌گوید ربیع‌خواه گفته با اولین پیشنهاد از پرسپولیس می‌رود حتی اگر پیشنهاد از استقلال باشد! این ماجرا کم و بیش در مورد بازیکنانی که در پیروزی‌های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشتند یا کمرنگ بودند، دیده می‌شود.

اصلا این همه آشفتگی و گرفتاری انگار از همان فردای پیروزی بر النصر در لیگ قهرمانان آسیا عیان شد. تیمی که حالا یک پای فینال آسیاست در این چند روز آب خوش از گلویش پایین نرفته و همه ارکان باشگاه و هواداران آن در یک دیگ جوشان افتاده‌اند و از سر و کول هم بالا می‌روند. ماجرا‌هایی که ذکر آن‌ها آمد تصویر سریع و بی‌واسطه‌است از وضعیت این روز‌های پرسپولیس، گزارشی از آشفتگی و به‌هم‌ریختگی و عصبانیت.

پرسپولیس امروز انگار نسخه رنگی فیلم سیاه و سفید «خیابان آرام» چارلی چاپلین در سال ۱۹۱۷ است، محله‌ای بی‌کلانتر که هر کس زودتر از خواب بیدار شود صاحب آن خواهد بود.  





     

  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی