تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ایران از آتش‌بس در قره‌باغ استقبال کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توئیتی از «توقف خصومت‌ها» در قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال و آن را به مثابه «گامی به سوی صلح» توصیف کرد.

کد خبر: ۷۳۱۵۲
۱۲:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ محمدجواد ظریف لحظاتی پیش توییت کرد: ایران از توقف خصومت‌ها در ناگورنو – قره باغ به مثابه گامی به سوی صلح استقبال می‌کند.
 
ما همسایگانمان ارمنستان و آذربایجان را ترغیب می‌کنیم تا در گفت و گویی اصولی بر مبنای احترام به قوانین بین المللی و تمامیت ارضی شرکت کنند.
 
وی افزود: ما از تلاش‌های سازنده روسیه قدردانی می‌کنیم.
 
ظریف همچنین از تلاش روسیه برای کمک به آتش بس در قره باغ قدردانی کرد.
 
منابع روسی دقایقی پیش از برقراری آتش بس در قره باغ خبر دادند.
 
وزارت امور خارجه ترکیه نیز از آتش بس قره باغ به عنوان یک گام مهم اولیه حمایت و درعین حال تاکید کرد که این اقدام نمی‌تواند جایگزین یک راه حل دائمی باشد.
 
زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند. بر اساس این توافق، از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) آغاز آتش‌بس در قره‌باغ برقرار می‌شود.
 
همچنین قرار شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح‌آمیز در اسرع وقت ادامه دهند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی