تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی؛ محققان کشور یک گونه جدید باکتریایی کشف کردند

محققان بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی موفق شدند یک گونه جدید باکتریایی با نام Halomonas lysinitropha که متعلق به جنس هالوموناس است را جداسازی، شناسایی و ثبت کنند.

کد خبر: ۷۲۳۲۵
۱۳:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ دکتر محدثه رمضانی عضو هیئت علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص شناسایی و ثبت این میکروارگانیسم جدید گفت: این میکروارگانیسم از انواع نمک دوست است که طی مطالعات تنوع زیستی از اکوسیستم‌های شور کشور جداسازی و شناسایی شده است. این میکروارگانیسم به دلیل تولید پلی ساکارید زیستی اهمیت دارد و ممکن است در آینده جهت تجزیه زیستی ترکیبات سخت تجزیه پذیر مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی گفت: مطالعات متعددی در جهان روی این گروه میکربی صورت گرفته است و این مرکز هم در صدد است که از توانمندی آن حین برنامه‌های مدون تحقیق و توسعه بهره برداری کند.
 
همچنین دکتر سید مجید تولیت سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران موفقیت اخیر را در ادامه موفقیت‌های بانک میکروارگانیسم‌های مرکز، حائز اهمیت بر شمرد و گفت: تنوع زیستی میکروارگانیسم‌ها در کنار مطالعات کاربردی کلید موفقیت در بهره برداری از منابع میکربی کشور است که به خوبی در بانک میکروارگانیسمها، این هدف به عنوان یک مدل تحقیقات کاربردی در حال پیگیری است و ثمرات این نگاه در آینده مشخص خواهد شد.
 
وی افزود: امروز نگاه مرکز به بانک‌های زیستی خود دستخوش تغییر و بروز رسانی شده است به طوری که با توجه به سند منتشر شده توسط سازمان همکاری‌های مشترک اقتصادی نه تنها تنوع زیستی مورد غفلت واقع نشده است بلکه تنوع زیستی به عنوان زیر ساخت مستحکمی برای انجام فرآیند‌های تحقیق و توسعه قلمداد می‌شود و به جرأت می‌توان گفت مفهوم تازه‌ای به نام تنوع زیستی کاربردی در این مرکز متولد شده است.
 
این گونه جدید با نام علمی Halomonas lysinitropha در معتبرترین ژورنال بین المللی سیستماتیک میکروبیولوژی (IJSEM) منتشر شده است و به عنوان یک ذخیره ارزشمند هم اکنون در بانک میکروارگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با شماره دسترسی IBRC-M ۱۰۹۲۹ T نگهداری می‌شود.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی