تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

با قدرت تأثیرگذاری فراگیر؛ محققان روس به آنتی بیوتیک طبیعی دست یافتند

محققان روس یک آنتی بیوتیک طبیعی یافته اند که مقاومت بیماری‌های مختلف را از بین می‌برد.

کد خبر: ۷۲۰۰۲
۱۱:۲۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپوتنیک، محققان دانشگاه تیومن روسیه برای نخستین بار یک آنتی بیوتیک طبیعی یافته‌اند که قدرت تاثیرگذاری فراگیری دارد و می‌تواند بر مقاومت پاتوژن‌ها در برابر دارو‌ها غلبه کند.
 
در حقیقت این ماده با عفونی‌ترین بیماری‌هایی مقابله می‌کنند که به وسیله باکتری‌ها و قارچ‌ها در بدن انسان و حیوانات به وجود آمده‌اند.
 
این پژوهش در «ژورنال بیوشیمی کاربردی و میکروبیولوژی» منتشر شده است. به گفته محققان دانشگاه تیومن یکی از چالش‌های صنعت داروسازی در دنیای امروز جستجو برای آنتی بیوتیک‌های طبیعی است که بتوانند با مقاومت در برابر دارو‌های مختلف یا ارگانیسم‌هایی مقاوم در برابر دارو‌ها مقابله کنند.
 
آن‌ها در تحقیق خود قارچ مسیلیوم Emericellopsis alkalina ایزوله و توانایی پپتیدی به نام Emericellipsin A برای از بین بردن مقاومت در برابر آنتی بیوتیک را نشان دادند. به طور دقیق‌تر این ماده، قابلیت باکتری برای ایجاد بیوفیلم‌هایی که از عوامل اصلی مقاومت در برابر آنتی بیوتیک هستند را مهار می‌کند.
 
مولفان این پژوهش معتقدند تاثیر درمانی این ماده جهانی است و نه تنها روی باکتری‌های MDR و XDR تاثیرگذار است بلکه تقریباً هرگونه یوکاریوت پاتوژنیک مانند قارچ‌های میسیلیایی و مخمر نیز در برابر Emericellipsin A آسیب پذیر هستند.
 
آن‌ها معتقدند این ماده به مقابله با پاتوژن‌های مختلف از جمله تومور‌ها و انواع عفونت‌های باکتریایی و قارچی کمک می‌کند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی