تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
خطاب به سفیر آمریکا:

حکیم: سیاست تحریم غیرقابل قبول است

 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی عراق خطاب به 'داگلاس سیلیمان' سفیر آمریکا در بغداد گفت: سیاست تحریم را غیرقابل قبول می دانیم

کد خبر: ۷۱۹۹
۱۵:۵۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حکیم: سیاست تحریم غیرقابل قبول است
دیدارنیوز - حکیم روز چهارشنبه در دیدار سیلیمان با وی، با اشاره به شرایط کنونی خاورمیانه و این که دولت آتی عراق با چالش های بزرگی مواجه خواهد بود، تصریح کرد: عراقی ها سیاست تحریم و گرسنه نگه داشتن ملت ها را مردود می دانند. 

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: این سیاست ها نتایج منفی بسیاری بر امنیت و ثبات خاورمیانه در پی دارد در حالی که وجود هر دو عنصر برای تحقق مطالبات ملت های این منطقه ضروری است.

وی با اشاره به آثار منفی تحریم ها بر زندگی مردم ایران افزود: بازتاب های منفی این تحریم ها متوجه ملت عراق که روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وسیعی با ایرانیان دارند نیز خواهد شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بار دیگر همگان را به دوری از افزایش تنش و ایجاد فضای مناسب برای حل مشکلات فراخواند.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات سیاسی عراق و خاورمیانه موضوع بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

حکیم درخصوص مسائل داخلی عراق با استقبال از اعلام نتایج انتخابات گفت: این اقدام زمینه را برای اموری چون تسریع در روند تشکیل دولت، پایان دادن به کشمکش های سیاسی و تمرکز برای پاسخگویی به مطالبات مردم و تحقق خدمت رسانی به آنان آماده می کند.

وی با بیان اینکه تنها راه پیش روی جناح‌های سیاسی عراق دستیابی به موفقیت، کنار گذاشتن چارچوب‌ها و منافع تنگ نظرانه، و روی آوردن به منافع ملی است، ادامه داد: چنین موفقیتی دربردارنده سه عنصر اساسی است.

رهبر جریان حکمت ملی، سه عنصر یاد شده را چنین معرفی کرد: وجود معادله موفقیت آمیزی که تشکیل دولت اکثریت ملی را تضمین کند، برنامه های تأثیرگذاری که در راستای برطرف کردن نیاز مردم دربردارنده زمانبندی شفاف و واضح باشد و در نهایت تیم عمل گرا و تأثیرگذاری که بتواند برنامه های طرح شده را به انجام برساند.

این چندمین بار است که حکیم با اقدامات یکجانبه آمریکا اعلام مخالفت می کند. 

گفتنی است: دولت آمریکا در اقدامی یک طرفه و بر خلاف تعهدات پیشین و بر خلاف قوانین بین المللی بویژه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دست به یکسری اقدامات ضد ایرانی زده و دیگر کشورها را نیز تهدید کرده است به آن پایبند باشند. 

همزمان با اقدامات یکجانبه آمریکا علیه چندین کشور جهان از جمله ایران، روسیه، ترکیه و کشورهای اروپایی، شایعه سازی و اقدامات تبلیغاتی برای تخریب روابط میان دو کشور همسایه ایران و عراق بطور چشمگیر افزایش نشان می دهد. 

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پیش تر اعلام کرد که کشورش به تحریم های آمریکا پایبند نخواهد بود و تنها عدم تعامل با دلار بدلیل انحصار آن در اختیار آمریکا را به ناچار اجرا می کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی