تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محورهای احتمالی سخنان امروز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

رئیس جمهور آمریکا که با مسائل مختلف اعم از همه گیری کروناویروس، روابط سرد بین کشورش و چین و تهدیدات مربوط به کره شمالی همزمان با یک کمپین پر تب و تاب مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دست و پنجه نرم می‌کند، قصد دارد یک سخنرانی از پیش ضبط شده را در مجموع عمومی سازمان ایراد کرده و طی این سخنرانی "پیامی قدرتمند به چین" بفرستد.

کد خبر: ۷۱۹۱۲
۱۱:۳۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹
محورهای احتمالی سخنان امروز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، برای چین که نخستین موارد ابتلای به کووید-۱۹ در آنجا گزارش شد "پیامی قدرتمند" خواهد داشت، هر چند که توضیحات بیشتری درباره این سخنرانی خود که قرار است امروز سه شنبه انجام شود، نداد.

دولت دونالد ترامپ به حزب کمونیست چین از بابت مسائلی نظیر "مدیریت شیوع بیماری کووید-۱۹، مداخله انتخاباتی، جاسوسی در آمریکا و گسترش نفوذ در جهان" حمله کرده است.

ترامپ در سازمان ملل چندان محبوب نیست و سخنرانی امسال او در زمانی قرار است انجام شود که اعضای سازمان ملل موضع تدافعی در قبال واشنگتن دارند.

کاخ سفید جزئیاتی درباره سخنرانی ترامپ مطرح نکرده اما انتظار می‌رود که وی در این سخنرانی توافق اخیر میان اسرائیل و امارات و بحرین بر سر عادی سازی روابط را برجسته سازد.

او همچنین احتمالا از کارهای دیگری همچون واسطه شدن برای برقراری همکاری اقتصادی میان صربستان و کوزوو و تحت فشار قرار دادن کشورهای ناتو برای برآورده کردن تعهد صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای بودجه نظامی، تعریف خواهد کرد.

او همچنین ممکن است صحبتهایی نیز در قبال کره شمالی و رهبرش کیم جونگ اون مطرح کند. در سال ۲۰۱۷ ترامپ به سازمان ملل گفت "پیام صلح" در قبال کره شمالی دارد اما بعدا گفت اگر آمریکا مجبور به دفاع از خودش در برابر کیم جونگ اون شود "ما گزینه‌ای بجز نابودی کامل کره شمالی نخواهیم داشت".
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی