تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حمله پشه‌های قاتل به صد‌ها راس اسب و گاو در آمریکا

بخش‌هایی از ایالت لوییزیانا در آمریکا که بر اثر طوفان مهیب "لورا" تخریب شده، اکنون با مشکل مضاعفی دست به گریبان است و حیوانات و دام‌های کشاورزان و دامداران در این ایالت، قربانی حمله دسته‌های بزرگ پشه هستند.

کد خبر: ۷۱۲۱۰
۱۰:۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ شمار پشه‌ها چنان زیاد است که نیش آن‌ها خون را از رگ و بدن دام‌ها بیرون می‌کشد و این گزیدگی‌های همراه با خونریزی داخلی و خستگی مفرط دام‌ها ناشی از بالا و پایین جهیدن برای فرار از شر پشه‌ها به مرگ آن‌ها منجر می‌شود.
 
به گفته یکی از دامپزشکان شهر "پیل پلت" به نام دکتر "کرگ فُنتنت"، تا امروز حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ رأس گاو به علاوه چند رأس اسب بر اثر نیش این پشه‌ها تلف شده‌اند.
 
۳۰ رأس گوزن نیز جزو قربانیان هستند، ولی تا به حال بز‌ها از مرگ ناشی از نیش پشه‌ها در امان بوده‌اند، چون آن‌ها را در اصطبل‌های سرپوشیده‌ای نگهداری می‌کنند که مرتب با مواد حشره‌کش سم‌پاشی می‌شود.
 
لوییزیانا اینک به سم‌پاشی‌های گسترده برای مقابله با حمله پشه‌ها روی آورده است.
 
به گزارش یک مامور اداره کشاورزی شهرستان آکادیا، سم‌پاشی‌ها شمار پشه‌ها را به طرز چشمگیری پایین آورده است و بحران را تا حدود زیادی مهار کرده، اما هنوز در شهرستان‌های دیگر بحران با شدت در جریان است.
 
افزایش شمار پشه‌ها یکی از پیامد‌های طبیعی طوفان است چرا که تخم‌هایی که در سیل‌های قبلی تخم‌گذاری شده بودند در جریان طوفان سر باز می‌کنند. در اثر فشار باد، پشه‌های بالغ از بین می‌روند، اما پشه‌های تازه سر از تخم‌درآورده با جریان طوفان، جمعیت‌شان زیاد می‌شود.
 
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گرچه رشد انفجاری در شمار پشه‌ها معمولا به افزایش بیماری‌های مُسری منجر نمی‌شود، اما در سال ۲۰۰۵ میلادی بعد از طوفان کاترینا برخی از بخش‌های لوییزیانا شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس نیل غربی بود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی