تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اختلاف در اتحادیه عرب؛ امارات تهدید به خروج از اتحادیه کرد

یک مقام فلسطینی فاش کرد که امارات طرحی را برای استقبال اتحادیه عرب از توافق ابوظبی با تل آویو ارائه کرده است.

کد خبر: ۷۰۹۰۶
۱۱:۰۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اختلاف در اتحادیه عرب؛ امارات تهدید به خروج از اتحادیه کرد
 
دیدارنیوز - به نقل از العربی الجدید، یک مقام فلسطینی اعلام کرد که فلسطین دوشنبه طرحی را برای محکومیت عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل به دبیرخانه اتحادیه عرب اارئه کرده بود تا در نشست روز سه شنبه نمایندگان این اتحادیه جهت فراهم سازی مقدمات نشست امروز بررسی شود، اما نشد.

وی گفت که این طرح سه‌شنبه نیز خارج از نشست‌های رسمی میان اعضا بررسی شد و همین مسئله اعتراض و مخالفت امارات و بحرین را به همراه داشت و منجر شد که امارات تهدید به خروج از اتحادیه عرب بکند.

این مقام فلسطینی ادامه داد، در همین راستا، امارات طرحی مخالف طرح فلسطین را ارائه کرده است که طبق آن از توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو استقبال می‌شود.

این مقام فلسطینی همچنین افزود، فلسطین خواستار اضافه شدن بندی در جدول کاری اتحادیه عرب شده بود تا در خصوص مسئله سازش بحث و بررسی شود، اما امارات و بحرین با گنجانده شدن چنین بندی مخالفت کرده و هیچ کشور عربی دیگر نیز از این طرح حمایت نکرد، بلکه دو کشور مراکش و موریتانی از بحرین و امارات جانبداری کردند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی به فلسطینی‌ها اعتراض کرده‌اند که نباید سبب بروز اختلاف در اتحادیه عرب شوند و مسئله فلسطین نباید عامل اختلاف در این اتحادیه شود.

این مقام فلسطینی همچنین گفت که دبیرخانه اتحادیه عرب نیز به فلسطینی‌ها گفته است که قصد ندارد قطعنامه‌ای علیه توافق امارات و اسرائیل صادر کند چرا که باعث چند دستگی در اتحادیه عرب می‌شود!

این درحالی است که انتظار می‌رود امروز طرح پیشنهادی فلسطین در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب بررسی شود.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی