تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تراکتور، تنها گزینه آقای گل؛ آیا دایی بازهم بدون تیم می‌ماند؟

تیم‌های لیگ برتری در حال معرفی سرمربی فصل آینده خود هستند. سپاهان، ذوب‌آهن، ماشین‌سازی، گل‌گهر سیرجان و شهرخودرو سرمربی جدید خود را انتخاب کردند که در بین این مربیان خبری از علی دایی نبود.

کد خبر: ۷۰۸۰۹
۱۲:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
تراکتور، تنها گزینه آقای گل؛ آیا دایی بازهم بدون تیم می‌ماند؟


دیدارنیوز ـ گروه ورزش: علی دایی در اواخر لیگ هجدهم پس از اختلاف با مدیریت باشگاه از سرمربیگری تیم فوتبال سایپا کنار گذاشته شد. در آن موقع کسی تصور نمی‌کرد فاصله گرفتن دایی از فوتبال اینقدر طولانی شود. حدود یک سال  و نیم است که خبری از دایی روی نیمکت هیچ تیمی نشده است و این غیبت طولانی گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره ایجاد کرده است.

در این مدتی که دایی از فوتبال دور افتاد به دفعات نام او در اطراف تیم‌های مختلف شنیده شد، از تیم ملی گرفته تا پرسپولیس، نفت آبادان، گل گهر، تراکتور، فولاد و ذوب‌آهن. او، اما به هیچ یک از این تیم‌ها نپیوست. در این میان این شائبه هم ایجاد شد که یک محرومیت پنهانی برای علی دایی درنظر گرفته شده است. داستان به نحوه جدایی او از سایپا برمی‌گردد. دایی پس از برکناری از سایپا که یک اخراج فنی و فوتبالی نبود به شدت علیه مدیرعامل وقت باشگاه موضع‌گیری کرد. آن صحبت‌ها ظاهرا به مذاق مدیران کارخانه سایپا و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خوش نیامده است.

به هر حال این شایعه مطرح شد که به مدیران باشگاه‌ها توصیه شده با دایی قرارداد نبندند. آقای گل ملی فوتبال جهان هم این شایعه را نه تکذیب و نه تائید کرد. او در مقطعی عنوان کرد مسوولان دو باشگاه پس از مذاکره اولیه با او غیب‌شان زد! طبیعتا باشگاه‌های صنعتی که زیرمجموعه وزارت "صمت" محسوب می‌شوند برای انتخاب علی دایی با محدودیت‌هایی روبرو هستند.


محرومیت یا محدودیت
سال گذشته دوباره نام دایی به سرخط اخبار برگشت. در مقطعی که پرسپولیس و تیم ملی هر دو به دنبال سرمربی جدید بودند، عنوان می‌شد که علی دایی گزینه اول هر دو تیم است. دایی، اما نه جانشین مارک ویلموتس شد و نه جانشین گابریل کالدرون. آیا واقعا محرومیت نانوشته‌ای در کار است؟ درباره پرسپولیس می‌توان انتخاب نشدن دایی را به رابطه تیره او با محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت پرسپولیس ارتباط داد، اما درباره تیم ملی ظاهرا مخالفت‌هایی وجود داشته است.

آن‌هایی که علی دایی را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که خود او هم برای انتخاب تیم محدودیت‌هایی دارد و این دوری از فوتبال را نباید تنها به پای محرومیت پنهانی نوشت. دایی بار‌ها عنوان کرده به دلیل مسائل شخصی و تجاری‌اش امکان کار در خارج از تهران را ندارد. در گذشته او همین رویه را حفظ کرد. تیم ملی، پرسپولیس، سایپا، راه‌آهن، نفت تهران و صبا تیم‌های او به شمار می‌روند. همه باشگاه‌ها تهرانی بودند و در زمان حضور دایی در این باشگاه شرایط مالی‌شان هم خوب بوده است. دایی اکنون در تهران گزینه زیادی ندارد. استقلال، پرسپولیس، سایپا و پیکان تنها تیم‌های تهرانی محسوب می‌شوند. استقلال را که باید از این فهرست حذف کرد. رفتن دایی به سایپا و پیکان هم به دلیل اتفاقات سال گذشته و وضعیت این دوباشگاه در مقطع فعلی محال است. با این حساب گزینه‌های تهرانی سرمربی پیشین تیم ملی بازهم به تیم ملی و پرسپولیس محدود می‌شود که فعلا هر دو سرمربی دارند.


تراکتور، گزینه اول
آیا با این حساب باید دایی را بازهم دور از فوتبال دید. در این شرایط دو راه‌حل وجود دارد. راه اول این است که علی دایی یکی، دو سال قید کار‌های تجاری‌اش را بزند و به فوتبال بچسبد. در این سال‌ها او پیشنهاد‌های خوبی از تیم‌های شهرستانی داشته که رد کرده است. اکنون هم پیشنهاد تراکتور روی میز او قرار دارد. راه حل دوم انتخاب یکی از تیم‌های شهرستانی است که تمرینات شان را در تهران انجام می‌دهند مانند نساجی. دایی در این مدت به پیشنهاد تیم‌های گروه دوم هم جواب مثبت نداده است. در این فصل هم با نگاهی به نیمکت تیم‌ها به این نتیجه خواهیم رسید که تراکتور تنها گزینه دایی برای بازگشت به لیگ برتر است. سرمربی پیشین تیم ملی در گذشته رابطه چندان شیرینی هم با هواداران تراکتور نداشته و باید دید آیا او دوست دارد که این رابطه را ترمیم کند.

خیلی‌ها معتقدند این چهره مطرح باید دوباره به فوتبال برگردد و فوتبال را به کار‌های شخصی اش ترجیح دهد. دایی، اما اگر قرار باشد تغییر رویه ندهد باید همچنان در خانه بماند و منتظر پرسپولیس یا تیم ملی بنشیند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی