تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نبیه بری: پرونده ربایش امام موسی صدر تنها با بازگشتش بسته می‌شود

نبیه بری امروز، دوشنبه در سخنرانی به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربایش امام موسی صدر و همراهانش گفت، پرونده ربوده شدن امام موسی صدر جنایتی ادامه دار در خاک لیبی است. این مساله‌ای لبنانی است که تنها با بازگشت امام موسی صدر خاتمه می‌یابد و بسته می‌شود.

کد خبر: ۷۰۱۱۷
۲۲:۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
نبیه بری: پرونده ربایش امام موسی صدر تنها با بازگشتش بسته می‌شود
 
دیدارنیوز -  به نقل از سایت النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و رئیس جنبش امل در سخنرانی خود اظهار کرد: کل روایاتی که از این جنایت بزدلانه شنیده‌ایم و می‌شنویم هیچ نتیجه‌ یا اطلاعاتی را دربرنداشته و تنها بازار گرمی برای اراجیف در چارچوب انحراف مسیر تحقیقات است پس فریب اخباری از اینجا یا سخنانی بی‌مفهوم از آنجا را نمی‌خوریم و برای این پرونده مردانی جدی هستند که سازش نمی‌کنند. 

او اشاره کرد: اوضاع امنیتی که لیبی شاهد آن است اجازه نداد کانال‌هایی ارتباطی با طرف‌های درگیر لیبی باز کنیم. ناامنی در لیبی مانع از تکمیل تحقیقات شده و امیدواریم به زودی بعد از دستیابی طرفین لیبی به چارچوبی جدید درباره آتش‌بس به تحقیقات بازگردیم تا به روشن شدن حقیقت دست یابیم.

بری اشاره کرد: اولا از بیروت که اشغالگری آن را ساقط نکرد، مقاومت کرد و پیروز شد و برای قدس به پاخاست، بیروت بچه مرده سیاهپوش که به دلیل بی‌احتیاطی آثار معماری و فرهنگی‌اش در آستانه نابودی بودند و دردی بسیار شدید و با رعایت انصاف برای بیروت شروع کرده و تاکید می‌کنم زخم پایتخت زخم انسانیت و لبنان است. شهدایی که جگر گوشه ما هستند و خانه‌هایی که ویران شدند همه ضرری برای همه خانه‌ها و موسسات لبنان بودند، خواهان آن هستم که تحقیقات مجرای خود را بدون هیج سستی و تعلل طی کند و قضات لبنان از هر فردی به لحاظ فنی و تکنولوژیکی زیر سقف حاکمیت لبنان و عدم محروم کردن اختیاراتش کمک بگیرند تا سنگینی این جنایت محک و آزمایشی برای دستگاه قضایی لبنان و فرصتی برای آن جهت تحقق استقلال و مبرا عمل کردنش از مداخله‌های خارجی باشد.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد: از روی زخم‌های بیروت از تمام کشورهای دوست و برادر و تمام ملت‌هایی که دست یاری و مساعدت دراز کردند تشکر می‌کنم. از ابتکارعمل‌های داخلی و فردی که در تمام محله‌های خسارت دیده انجام شد، تشکر می‌کنم این‌ها دال بر آن هستند که وحدت قاعده و توانمند است. اختلاف یک استثناست. نگرانی و ترس درباره لبنان از داخل است و اگر فساد و اهمال‌کاری نبود این بحران‌ها به وجود نمی‌آمدند و اهمال‌کاری که باعث انفجار بندر بیروت شد. این کینه و فریب سیاسی دلایلی هستند که لبنان را در لبه پرتگاه و در آستانه خطر قرار می‌دهند و خطری هستند که تنها با نیات صادقانه بین‌المللی قابل جبرانند.

بری اضافه کرد: از همه افراد مخلص می‌خواهم که به صدای وجدان‌شان گوش دهند و آنچه لبنانی‌ها می‌خواهند را بشنوند. باید لبنان را از خطر نابودی دور کنیم. کشورمان را برای نسل‌های آینده بسازیم. مهمترین چیزی که جنایت بندر برملا کرد سقوط ساختار نظام سیاسی کشور بود و باید این نظام سیاسی تغییر کند و سبب و مسبب به عدم اجرای بیش از ۵۴ قانون و نبود تعلق خاطر و عدالت برای لبنان بازمی‌گردد که باید از آن رهایی یابیم.
 
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی