تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

واحد‌های آبکاری به خارج تهران منتقل می‌شوند

برخورد با مشاغل مزاحم و صنایع آلاینده در سطح شهر تهران در دستور کار قرار گرفته و ۳۵ هزار رای در خصوص مشاغل مزاحم در تهران صادر شده است و واحد‌های آبکاری هم باید از تهران خارج شوند.

کد خبر: ۶۹۰۲۳
۱۴:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ رئیس اداره محیط زیست شهر تهران روز گذشته از ثبت بیشترین شکایات مردمی در حوزه محیط زیست در مناطق ۳، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس بررسی به عمل آمده از شکایت‌های محیط زیستی واصله چهار ماهه ابتدای سال جاری، بیشترین شکایت ثبت شده مربوط به پسماند، ساخت و ساز غیرمجاز است و مشاغل و صنوف مزاحم مانند آبکاری‌ها هم به عنوان یکی دیگر از عوامل آلوده کننده محیط زیست تهران از موضوعات شکایت بوده‌اند و ساماندهی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.
 
وی اظهار داشت: از این رو مکاتباتی با شرکت ساماندهی مشاغل شهر برای حل معضل ناشی از فعالیت این واحد‌ها انجام گرفته است.
 
فاطمه برنا امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه، چون این صنایع با توسعه بی ضابطه و شلخته‌ای در سطح شهر بخصوص مناطق جنوبی تهران پراکنده شده‌اند، بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این نهاد موظف به برخورد با صنایع و مشاغل مزاحم در سطح شهر تهران است، اظهار داشت به جز مشاغلی که آلودگی شأن موجب تخریب محیط زیست می‌شود اصراری به جمع شدن صنایعی که دامنه فعالیتشان به داخل شهر کشیده شده‌اند نداریم.
 
۲۲ واحد آبکاری و ۳۵۰ واحد کارواش فعال در شهر تهران نیازمند نظارت
 
برنا با اشاره به اینکه ۲۲ واحد آبکاری در مناطق جنوبی تهران مشغول به فعالیت است، خاطرنشان کرد: آلودگی آبکاری‌ها تأثیر مستقیمی بر روی منابع آب دارد و به همین دلیل برنامه جمع‌آوری آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ و در این باره با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل رایزنی کرده‌ایم.
 
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران کارواش‌ها را از دیگر مشاغل آلوده کننده محیط زیست پایتخت برشمرد و گفت: بیش از ۳۵۰ واحد کارواش به صورت رسمی در تهران در حال فعالیت اند که با توجه به اینکه آلودگی‌های فعالیتشان را به منابع آبی زیرزمینی منتقل می‌کردند از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری خواستیم نظارت بیشتری بر فعالیت‌های آن‌ها داشته باشد و خوشبختانه بسیاری از این واحد‌ها به سمت وصل شدن به شبکه فاضلاب اگوی شهری حرکت کرده‌اند.
 
وی از پیشنهاداتی هم به شهرداری برای ساماندهی مشاغل آلاینده در منطقه خلازیر خبر داد.
 
سیدعلی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: بر اساس وظیفه قانونی شهرداری ما با هر کدام از موضوعات فعالیتی که ایجاد مزاحمت داشته باشد چه به شکل انتفاعی و چه موضوعات زیست محیطی مثل انتشار بوی نامطبوع، سروصدا، و… برخورد می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه همه شهروندان می‌توانند برای حل معضلات فضای پیرامونی خود با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند، ابراز داشت: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها این شرکت موظف به برخورد با مواردی هست که ایجاد مزاحمت برای شهروندان داشته باشد.
 
توقف فعالیت کارخانه سیمان تهران
 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۰ هزار مورد طرح شکایت بر اساس این قانون به ثبت رسیده و از جمله مصادیق مزاحمت محسوب شده است، اظهار داشت: ۳۵ هزار مورد از این تعداد مربوط به آرای قدیمی بوده و ۳۵ هزار مورد جدید در سطح مناطق شهر تهران به ثبت رسیده است.
 
وی صنوف مزاحمی که عمدتاً در مناطق حاشیه‌ای تهران وجود دارند، همچون آبکاری، صافکاری را از بیشترین موضوعات این طرح شکایت‌ها برشمرد و گفت: برای عمده این طرح شکایت‌ها رأی صادر شده است و خیلی از این صنایع همچون اوراقچی‌ها، انبار‌های مواد شیمیایی، برخی آبکاری‌ها، کوره‌پزخانه‌ها به خارج شهر منتقل شده‌اند.
 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران همچنین از دیگر رای‌های صادره در خصوص صنایع مزاحم را مربوط به توقف فعالیت برای کارخانه سیمان تهران دانست و گفت: فعالیت این کارخانه به مدت ۳۰ سال متوقف شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: پلاک‌های کوچک‌تر هم با طرح شکایت رصد می‌شوند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی