تیتر امروز

فاتح برائی: ناترازی ۱۲ میلیون لیتری در تولید بنزین/ زیان دو میلیارد دلاری از صادرات گاز مایع؛ چه کسی پاسخگوست؟
گفت و گوی دیدار در برنامه دیدار اقتصادی با کارشناس حوزه انرژی

فاتح برائی: ناترازی ۱۲ میلیون لیتری در تولید بنزین/ زیان دو میلیارد دلاری از صادرات گاز مایع؛ چه کسی پاسخگوست؟

دیدار اقتصادی در یکی دیگر از برنامه‌ها به سراغ فاتح برائی، کارشناس حوزه انرژی رفت. او در این گفت‌و‌گو تاکید کرد: تفاوت نرخ صادراتی گاز مایع با نرخ واردات بنزین، کشور را متحمل زیان ۲ میلیارد دلار...
افشار سلیمانی: اگر مستقیما با آمریکا مذاکره می‌کردیم، شاید جنگ ۱۲ روزه هم اتفاق نمی‌افتاد/ کار به جایی رسیده که امیرحسین ثابتی کوچک هم به رئیس‌جمهور گستاخی می‌کند! / باید مشکلات‌مان با آمریکا را قبل از هفتم اکتبر حل می‌کردیم/ پکن و مسکو، هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد
در گفتگوی دیدارنیوز با سفیر پیشین ایران در باکو مطرح شد

افشار سلیمانی: اگر مستقیما با آمریکا مذاکره می‌کردیم، شاید جنگ ۱۲ روزه هم اتفاق نمی‌افتاد/ کار به جایی رسیده که امیرحسین ثابتی کوچک هم به رئیس‌جمهور گستاخی می‌کند! / باید مشکلات‌مان با آمریکا را قبل از هفتم اکتبر حل می‌کردیم/ پکن و مسکو، هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد

ما باید با آمریکا به صورت مستقیم مذاکره کنیم. باید همه مسائل را روی میز گذاشته و به سمت حل همه مسائل با آن حرکت کنیم. پکن و مسکو هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد. آنها به دنبال منافع...
ترامپ و نتانیاهو صلح می‌خواهند یا جنگ؟/ جای خالی دوستان راهبردی پشت خاکریز جنگ/ تورم خوراکی‌ها در حال پیشرفت
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ و نتانیاهو صلح می‌خواهند یا جنگ؟/ جای خالی دوستان راهبردی پشت خاکریز جنگ/ تورم خوراکی‌ها در حال پیشرفت

این صد و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

همکاری استان‌ها در راستای محرومیت‌زدایی آموزشی از سیستان

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی طرح خواهرخواندگی مدارس گفت: هر استان 4 مدرسه در سیستان‌وبلوچستان می‌سازد.

کد خبر: ۶۸۶۴
۱۰:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی طرح خواهرخواندگی مدارس آموزش و پرورش منطقه ۱ تهران با مدارس شهرستان‌های میرجاوه و نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان از ساخت120مدرسه توپی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شاپور محمدزاده با قدردانی از تلا‌ش‌های مدیریت آموزش و پرورش منطقه 1 در طرح خواهرخواندگی مدارس، به ضرورت رفع محرومیت و توجه به مناطق محروم و مرزی اشاره کرد و گفت: «به حداقل رساندن محرومیت در مناطق محروم از مهمترین سیاست‌های دولت در مناطق محروم است و دو بند از برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، به مسائل مناطق محروم اختصاص داده شده است.»

او ادامه داد: «در حوزه آموزش و پرورش تمام تلاش این است که محرومیت به حداقل برسد و با پیگیری‌های که انجام شده است، چهار استان هدف در مناطق محروم کشور انتخاب شده تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های متولی، اقدامات مطلوبی را در برنامه محرومیت‌زدایی انجام دهیم.»

مدیرکل دفتر وزراتی‌ افزود: «برای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ساخت۱۲۰مدرسه توپی را تقبل کرده‌اند که در حال پیگیری روند انجام آن هستیم و در نظر داریم که هر استان چهار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان بسازد.»

محمدزاده به پیشرفت برنامه‌های محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: «بعد از انقلاب اسلامی توجه به مناطق محروم مورد‌نظر مسئولان بوده و آمار نشان می‌دهد که اقدامات خوبی صورت گرفته است و در استان سیستان و بلوچستان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مانند پوشش تحصیلی، نسبت دانش‌آموز به معلم و فضاهای آموزشی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت را شاهد بوده‌ایم.»

مدارس توپی، مدارسی هستند که ساخت آن‌ها کم‌هزینه است و در مناطق محروم برای رفع نیاز به فضای آموزشی ساخته می‌شوند.

در ادامه این نشست فرحناز مینایی‌پور، مدیر‌کل دفتر امور زنان اهداف طرح خواهرخواندگی را تشریح کرد و گفت: «تقویت برابری آموزشی بین مدارس، حمایت از آنها برای تسهیل و تسریع در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی، افزایش مشارکت در حل مشکلات مدارس، همچنین تبادل تجربه و افکار و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از اهداف طرح خواهرخواندگی است و با حمایت مدارس برخوردار از مدارس کم‌برخوردار و محروم، افزایش روحیه تعاون، همدلی و هم‌افزایی و استفاده بهینه از امکانات موجود انجام می‌شود.»
 
او افزود: «در این طرح پس از انجام بازدیدهای میدانی، گزارشی از نواقص و مشکلات موجود در مدارس کم برخوردار ارائه می‌شود و پس از تشکیل جلسات متعدد و ارائه راهکارهایی برای حل این مشکلات، آموزشگاه‌های برخوردار متعهد می‌شوند تا بخشی از مشکلات مدارس محروم را حل کنند.»


ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۹ تير
امروز پنجشنبه ۱۹ تير
امروز پنجشنبه ۱۹ تير
امروز پنجشنبه ۱۹ تير