تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نام مریم میرزاخانی بر خیابانی در مون‌پُلیه/ اختصاصی + عکس

نامگذاری معابر شهری به نام مشاهیر علمی، ادبی و هنری یکی از محترم‌ترین و ماندگارترین شیوه‌های پاسداشت میراث بشری است و طبیعتا اجرای این کار در مورد مریم میرزاخانی نیز برای ایرانیان بسیار خوشایند و الهام‌بخش خواهد بود، به ویژه آنکه مریم میرزاخانی در چهل سالگی و به شکل غم‌انگیز و تاسف‌باری از دنیا رفت.

کد خبر: ۶۸۵۰۶
۱۶:۴۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

نام مریم میرزاخانی بر خیابانی در مون‌پُلیه

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: نام مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی، برنده جایزه فیلدز و استاد دانشگاه استنفورد مدتی است که بر تابلوی یکی از خیابان‌های شهر «مون‌پُلیه» فرانسه قرار گرفته است. این دومین گذر شهری در دنیا است که به نام روانشاد مریم میرزاخانی شده است. پیش از این یکی از پیاده‌راه‌های منتهی به دانشکده ریاضی شهر برلین به همت شماری از دانشجویان ایرانی در این شهر به نام مریم میرزاخانی شده است.

نامگذاری معابر شهری به نام مشاهیر علمی، ادبی و هنری یکی از محترم‌ترین و ماندگارترین شیوه‌های پاسداشت میراث بشری است و طبیعتا اجرای این کار در مورد مریم میرزاخانی نیز برای ایرانیان بسیار خوشایند و الهام‌بخش خواهد بود، به ویژه آنکه مریم میرزاخانی در چهل سالگی و به شکل غم‌انگیز و تاسف‌باری از دنیا رفت. طبیعتا نامگذاری یک خیابان حتی در شهر مون‌پلیه فرانسه نیز می‌تواند خدمات او را به علم ریاضی برای نسل‌های امروز و آینده یادآوری کند.

جالب است که در صورتجلسه انجمن شهری مون‌پلیه آمده که این نامگذاری به پیشنهاد اعضای انجمن بوده و خیابان‌های همجوار خیابان میرزاخانی نیز به نام مشاهیری، چون ژاک دریدا (فیلسوف فرانسوی)، استیو جابز (مخترع و کارآفرین آمریکایی) و الکساندر گروتندیک (ریاضیدان فرانسوی) نامگذاری شده است. جالب‌تر این که برخی از نام‌ها مثل کارل مارکس اقتصاددان آلمانی از سوی اعضای انجمن برای قرار گرفتن بر یک خیابان رای کافی به دست نیاوردند.

 

نام مریم میرزاخانی بر خیابانی در مون‌پُلیه

به هر صورت نامگذاری یک خیابان در فرانسه به نام ریاضیدان زن ایرانی قطعا یک اتفاق خوشحال‌کننده است در حالی که تلاش برخی از مقامات شهری در تهران برای انجام همین کار در نهایت به نتیجه نرسید و ظاهرا مخالفت پدر مریم میرزاخانی به عنوان مانع اصلی برای اجرای ایده عنوان شده است. صرف نظر از ماجرایی که در تهران رخ داد، به هر حال نام نابغه ریاضی ایران در اروپا حالا حالا‌ها در برابر دیدگان مردم قرار خواهد داشت.

 

نام مریم میرزاخانی بر خیابانی در مون‌پُلیه

  

نام مریم میرزاخانی بر خیابانی در مون‌پُلیه

پیاده راه مریم میرزاخانی در برلین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
صادق علیخانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
2
آیا جایی در سرزمین خودش چنین کاری صورت گرفته؟
خیر
چرا؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
3
در کشور و موطن خودش غریب بود و هست
اگه یکی در لبنان یا فلسطین یا عراق واسش اتفاقی بیفته سریع اینجا عزا میگیرن ولی دریغ از چند کلمه اظهار تأسف و تسلیت از حاکمان سرزمین مادریش. خدا رحمتش کنه که باعث افتخار ایران شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
6
0
خدایش بیامورزد ولی به نظرم او به مرگ طبیعی فوت نکرد بلکه چیز خورش کردند کاش درایران می ماند با تمام بی مهری ها،کمبود هاو...اما وطن انسان مانند آغوش مادر است یقیننا امروز اگر ایران بود زنده می ماند دانشگاه استنفورد نباشد صنعتی شریف برای دانشمندان ما چه فرقی می کرد.ما از همین خاکیم وباید در همین خاک بیارآمیم.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی