تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

فردوسی پور به دنبال نودی دیگر؟

دو سالی می‌شود که عادل فردوسی پور را از طریق رسانه ملی ندیده ایم، اما او در قاب بیرون از صداوسیما به چشم می‌آید. عادل حالا بیشتر ترجمه می‌کند، برنامه می‌سازد و گویا به دنبال ساختن برنامه‌ اینترنتی برای یک حضور پر سر و صدا است.

کد خبر: ۶۷۷۸۸
۱۷:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
فردوسی پور به دنبال نودی دیگر؟
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: عادل فردوسی‌پور تهیه کننده و مجری پرطرفدارترین برنامه تولیدی صداوسیما در تاریخ بعد از انقلاب، در دو سال گذشته بعد از حذف برنامه ۹۰ از شبکه سه سیما در حال حاضر چه می‌کند؟ در طول دو سال گذشته چه کار‌هایی را انجام داده است؟ آیا در آینده برنامه‌ای،  ترجمه یا نویسندگی کتابی، در دست خواهد داشت؟ با هم به سراغ دو سال گذشته برنامه‌های عادل می‌رویم تا ببینیم او در این دو سال چه کار‌هایی انجام داده است.
 
احتمال حضور عادل در صداوسیما با مذاکره!
بعد از دو سال غیبت نامشخص عادل در آنتن صداوسیما، محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش، در گفتگویی عنوان کرد با توجه به اینکه خواست مردم بازگشت عادل به برنامه ۹۰ و اجرا این برنامه است با صداوسیما قرار گذاشتیم تا درباره حضور مجدد او در شبکه سه و بازگشت برنامه ۹۰ مذاکره کنیم تا بعد از رفع نواقص و مشکلات بار دیگر او به آنتن شبکه سه برگردد. باید دید این صحبت‌ها و وعده‌ها نوعی بازارگرمی نماینده مجلس است یا نه عزم جدی برای بازگشت عادل به شبکه سه و برنامه وجود دارد.

عادل بعد از کسب تجربه در این چند سال و تهیه برنامه‌های اینترنتی، گویا ایده ساخت برنامه اینترنتی را بعد از ناامید شدن از بازگشت به آنتن صداوسیما در دستور کار دارد. تا به امروز خبری از اینکه برنامه فردوسی‌پور چه موقع پخش خواهد شد و موضوع آن چیست منتشر نشده است، اما خبر‌ها حاکی از آن است عادل به دنبال ادامه برنامه ۹۰ و تحلیل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده که می‌تواند خبری بسیار بد برای شاگرد سابق خود یعنی محمدحسین میثاقی باشد که با برنامه فوتبال برتر جا پای استاد گذاشته است. اما همچنان باید منتظر ماند و دید بعد از دو سال فردوسی پور چه برنامه‌ای برای مردم خواهد ساخت.

عادل تهیه برنامه را به اجرا ترجیح می‌دهد
عادل فردوسی‌پور، مجری و تهیه کننده برنامه ۹۰ و تهیه کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ در شبکه ورزش، در طول دو سال گذشته، با وجود حذف تصویرش از آنتن صداوسیما، بیکار ننشسته است. او همچنان تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ را در دست دارد و سعی می‌کند با روایت داستان‌های تیم‌های اروپایی، حضور نداشتن خود در آنتن صداوسیما را به نوعی جبران کند. فردوسی پور، حمید محمدی یکی دیگر از مجریان خوش صدای سیما را برای اجرا در این برنامه انتخاب کرد و محمدی جایگزین محمدحسین میثاقی شد که به برنامه فوتبال برتر رفته است. برنامه فوتبال ۱۲۰ در مدت دو سال گذشته به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ورزشی سالیان اخیر سازمان صداوسیما در حوزه فوتبال خارجی بدل شده است. 
 
عادل و ماجرای شلاق
عادل فردوسی‌پور هیچ مصاحبه ای در طول این مدت نداشته و تلاش کرده ارتباط خود را با سازمان صداوسیما حفظ کند و با آرامش جنجال های پیش آمده را مدیریت کند. اما چندی پیش خبری مبنی بر اینکه او به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است منتشر شد. خبری حیرت انگیز برای علاقه مندان به او. همین خبر بار دیگر نام عادل را به تیتر یک اخبار بازگرداند. حمیدرضا جهانیان مالک سابق باشگاه نفت تهران از او شکایت کرد و عادل به چهل ضربه شلاق محکوم شد اما دادگاه حکم او را به جریمه نقدی تبدیل کرد و این مجری پرحاشیه و محبوب یک میلیون پانصدهزار تومان جریمه را پرداخت و پرونده محکومیت خود را بست.

عادل مترجم کتاب می‌شود
عادل فردوسی‌پور، علاوه بر تهیه کنندگی برنامه‌های ورزشی و تدریس در دانشگاه، دستی در ترجمه کتاب نیز دارد. بعد از حدودا ۱۰ سال که از ترجمه کتاب سایمون کوپر (فوتبال علیه دشمن) می‌گذرد،  عادل در این مدت دو کتاب در حوزه روانشناسی نیز ترجمه کرد که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد. «هنر خوب زندگی کردن» و «هنر شفاف اندیشیدن» کتاب‌هایی هستند که عادل در این مدت ترجمه کرده است. او در این مدت جشن امضا کتاب‌های خودش را هم برگزار کرد و مشتاقان فردوسی پور برای امضا کردن کتاب هایشان در صف های طولانی منتظر ایستادند. همین مراسم‌ها نیز با حاشیه‌هایی همراه بود که فردوسی پور مانع از ادامه حواشی و شعارهایی که برخی می دادند شد. 
 
حذف عادل در دو سال گذشته چه بود؟

عادل در برنامه‌های اینترنتی
عادل فردوسی‌پور، بعد از حذف سیمایش از برنامه‌های صداوسیما و طولانی شدن غیبت به سمت ساخت برنامه‌های اینترنتی رفت. او در اولین برنامه اینترنتی خود که سوپرایزی ویژه برای هوادارانش بود، برنامه فوتبالی ویژه الکلاسیکو را راهی شبکه‌های اینترنتی کرد. در این برنامه که مثل برنامه فوتبال ۱۲۰ همچنان عنوان تهیه کننده را داشت، فوتبالیست پیشین و بازیگر امروز یعنی پژمان جمشیدی آن را اجرا می کرد. عادل در کنار پژمان جمشیدی به سراغ علی دایی ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی وریا غفوری کاپیتان آبی‌های پایتخت، ژابی آلونسو ستاره سابق باشگاه رئال مادرید و امیرمهدی ژوله طنز نویس مشهور رفت و برنامه‌ای را ساخت که باعث شد در همان اولین ساعت پخش برنامه، پربیننده‌ترین برنامه اینترنتی در کشور شود. او با کسب این تجربه، در ادامه یک مستند انگلیسی به نام لیورپول: وعد کلوپ که سرآغاز حضور این مربی پرشور آلمانی در تیم قرمز‌های آنفیلد و وعده‌های او بود را دوبله و روانه بازار اینترنتی کرد که با استقبال بسیار زیاد هواداران لیورپول همراه شد. این مجری پرهوادار و محبوب، بعد از دوبله مستندی درباره تیم محبوب خود، به سراغ باشگاه بارسلونا رفت و این مستند هشت قسمتی که ساخته‌ی اختصاصی این باشگاه بود را دوبله و به طرفداران فوتبال خصوصا هواداران بارسلونا عرضه کرد.
 
حذف عادل در دو سال گذشته چه بود؟
 
 
سخن پایانی
اینکه عادل فردوسی‌پور، محبوب‌ترین شخصیت سازمان صداوسیما است در آن هیچ شکی نیست. اما حذف او از شبکه سه به دلایلی که تا به امروز مشخص نیست نارضایتی زیادی را در بین مخاطبان صداوسیما ایجاد کرده است. فردوسی پور حتی در این مدت به گزارش فوتبال هم نپرداخته جای خالی او در گزارش فوتبال به شدت حس می شود. بعد از مهاجرت برخی چهره های صداوسیما مانند مزدک میرزایی شایعاتی مبنی بر مهاجرت فردوسی پور نیز مطرح می شود. هر چند که او نشان داده که اهل این کارها نیست ولی این نگرانی همواره وجود دارد که سرمایه های اجتماعی کشور با محدودیت های بی موردی که برای آنها ساخته می شود ترجیح بدهند که به جای دیگری برای فعالیت بروند یا حداقل دست از فعالیت بردارند.
 
فردوسی پور این ظرفیت را دارد که در بسترهای مختلف رسانه ای حضور داشته باشد و مخاطبان خود را به آنجا بکشاند. بهتر است که به جای فعالیت در شبکه های اجتماعی او به رسانه ملی بازگردد که به قول خودش او فرزند آن رسانه است. فرزند را از خانه بیرون کردن کار منطقی‌ای به نظر نمی رسد. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی