تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ پاسخ پزشکیان به توهین یک مداح/ «دیوانه مردم هستم، نه قدرت»!
انتخابات ریاست جمهوری و روز مناظره‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ پاسخ پزشکیان به توهین یک مداح/ «دیوانه مردم هستم، نه قدرت»!

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.

گزارش تصویری: برداشت سنتی گندم‌ در اراک

فصل برداشت گندم که فرا می‌رسد می‌توان شاهکار دسترنج کشاورزان و چرخه طبیعت را به زیبایی مشاهده کرد آنگاه که زمین‌های سرسبز اراک سراسر به دشتی طلایی از خوشه‌های گندم تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۶۶۷۴۸
۱۳:۲۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
فصل برداشت گندم که می‌رسد تا چشم کار می‌کند در امتداد نگاهت دشت طلایی گندم است. با اندکی همصحبتی با کشاورزان اراکی متوجه می‌شوی با اینکه اینجا قطب تولید گندم است ولی به دلیل اینکه هزینه تجهیزات برداشت بالاست، اجبارا کشاورزان با ابزارهای سنتی کار می‌کنند. تجربه زندگی در روستا را که داشته باشی خوب می‌دانی که روستا با کشاورزی معنا پیدا می‌کند و می‌دانی که دغدغه و درد و رنج کشاورز به هنگام برداشت محصول چه معنایی می‌دهد. فصل برداشت گندم که فرا می‌رسد می‌توان شاهکار دسترنج کشاورزان و چرخه طبیعت را به زیبایی مشاهده کرد آنگاه که زمین‌های سرسبز اراک سراسر به دشتی طلایی از خوشه‌های گندم تبدیل می‌شود. با اینکه امروزه به مدد ابزار و تجهیزات پیشرفته و کشاورزی مکانیزه بخش عمده‌ای از مشکلات مرتبط با برداشت محصول حل شده است اما هنوز هم در برخی نقاط گندم کاملاً به صورت سنتی برداشت می‌شود.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی