تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مصاحبه اختصاصی «دیدار»

وکیل یکی از ۳ محکوم به اعدام: به نتیجه درخواست اعاده دادرسی امیدواریم

وکیل محمد رجبی یکی از سه نفر محکومان به اعدام حوادث آبان ماه، با اشاره به اینکه امروز، پرونده جهت مطالعه در اختیار برخی وکلا قرار گرفت، از درخواست اعمال ماده ۴۷۷ طی روز جاری خبر داد.

کد خبر: ۶۵۸۱۲
۱۹:۰۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز _ سرویس اجتماعی: وکیل محمد رجبی یکی از سه نفر محکومان به اعدام حوادث آبان ماه، با اشاره به اینکه امروز، پرونده جهت مطالعه در اختیار برخی وکلا قرار گرفت، از درخواست اعمال ماده ۴۷۷ طی روز جاری خبر داد.

حسین تاج، وکیل محمد رجبی یکی از سه تن از متهمان حوادث آبان ماه که به اعدام محکوم شده است، درباره جزئیات پرونده این محکومان و مراحل دادرسی آن به «دیدار» گفت: با توجه به این که به طور رسمی و طبق اعلام پیشین مرجع قضائی، امروز پرونده جهت مطالعه در اختیار برخی وکلای تعیینی قرار گرفت، دلیل رعایت حقوق موکلین و شأن حرفه ای، اخلاقاً از شرح جزئیات معذورم.


وی ادامه داد: اما از آنجایی که حکم صادره مبنی بر مجازات اعدام طی این روز‌ها در رسانه‌ها نمود پیدا کرده، باید گفت که اولا ارجاع پرونده به اجرای احکام جزو تشریفات مقرره در قانون است و اجرای چنین حکمی مستلزم مقدماتی است.


وکیل محمد رجبی درباره اخبار ضدونقیض مبنی بر درخواست رئیس قوه قضاییه برای اعاده دادرسی پرونده و اعمال ماده ۴۷۷ توضیح داد: در حال حاضر فارغ از ایرادات متعددی که در قالب تقاضای اعاده دادرسی و نیز اعمال ماده ۴۷۷ تبیین خواهیم کرد؛ زمینه اجرای این حکم مهیا نیست. این درحالی است که درخواست اعمال ماده ۴۷۷ امروز ارسال شده و به نتیجه آن امیدواریم.


تاج در پاسخ به اینکه برخی میگویند ابلاغ یک حکم قضایی به منزله اجرای آن حکم نیست و بر این اساس اعتراض به ابلاغ حکم اعدام این سه متهم را رد می‌کنند، گفت: درخواست اعاده دادرسی نسبت به چنین مجازاتی که در هفته آینده و در اولین زمان تقدیم خواهد شد، قانوناً سبب توقف اجرای حکم خواهد بود.


اسفندماه سال گذشته، اولین بار خبر صدور حکم سه تن از بازداشت شدگان آبان ماه ۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی منتشر شد. بنا بر آن اخبار، سه جوان به نام‌های امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی به اتهاماتی، چون مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران، محاربه به اعدام و به اتهام سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب به تحمل زندان و شلاق محکوم شدند.


طی هفته‌های اخیر نیز مصطفی نیلی وکیل یکی از آن‌ها در توییتر خود از مخالفت دیوان عالی کشور با فرجام‌خواهی از حکم این سه تن خبر داد. علاوه براین، حسین تاج از دیگر وکلای این پرونده در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواهان دسترسی وکلا به پرونده شد.


در هفته جاری، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، ضمن تأیید اخبار اخیر درباره نظر دیوان عالی کشور نسبت حکم اعدام برای این سه جوان، تصریح کرد: «بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع آن‌ها در دیوان، حکم صادره تائید و برای اجرا به دادسرا اعاده شده است. اینکه حکم اجرا شود یا نشود ممکن است در فرآیند قانونی دادرسی‌های فوق العاده یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی تغییر کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی