تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

چنارانی: وزارت تعاون به جامعه کارگری ظلم کرده است

نماینده نیشابور با بیان اینکه در دوران وزارت وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی به جامعه کارگری ظلم شده است، گفت: علاوه بر جامعه کارگری، اوضاع معیشتی بازنشستگان نیز خوب نیست. قرار بود حقوق بازنشستگان همسان‌سازی شود اما در نهایت چه شد؟

کد خبر: ۶۵۵۷
۱۱:۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: قبل از ورود به مجلس با خود می‌گفتم که امروز اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی برای کشور خوب است اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که آنچه رهبری گفتند یعنی اصولگرایان اصلاح‌طلب برای کشور مفید هستند.
وی افزود: اینجا خانه ملت و نه خانه دولت است. ما در مجلسی هستیم که ماحصل خون شهداست. سوال این است که ما با انقلاب چه کردیم، بعد از چهل سال که از جمهوری اسلامی می‌گذرد ما چه کردیم.

وی با بیان اینکه ما در اینجا درد مردم را می‌گوییم، گفت: من نزد قالیبافی رفتم که چون یک روز سر کار نبوده بیمه‌اش قطع شده است. در این وضعیت شاهد ظلم به کارگران، روستاییان و عشایری هستیم که کار می‌کنند اما درآمد آنچنانی ندارند. امروز ما نمایندگان نقطه امید ملت هستیم چون دولت از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با طرح این پرسش که تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد، گفت: قرار بود مدیریت اقتصادی در شستا برقرار شود و ۶۰ درصد آن به تامین اجتماعی واگذار شود اما تنها ۱۰ درصد واگذار شد آن هم در شرایطی که فردی در حوزه مدیریت شستا که ۲۷ سمت دیگر دارد.

چنارانی با بیان اینکه کارگران با عدم امنیت شغلی مواجه هستند، گفت: امروز ما می‌بینیم که از کارگر چک سفید امضا می‌گیرند، این چه وضعی است؟ به جامعه کارگری ظلم می‌شود. ما در این وضعیت شاهدیم که خانه کارگری تبدیل به تشکلی کاملا سیاسی شده است. خانه کارگر باید نماینده تام‌الاختیار کارگران باشد اما سیاسی کاری می‌کند.

وی در پایان گفت: آقای ربیعی به کجا می‌روید؟ شما سکان وزارتخانه‌ مهمی را دارید، آیا می‌دانید که شستا واردات موبایل کرده که اگر نمی‌دانید خیانت کرده‌اید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی