تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای دولت الکاظمی

صدها تن از مردم عراق امروز (یکشنبه) پس از اینکه برای ورود به بغداد با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند، در مرزهای جنوبی این استان تجمع کردند.

کد خبر: ۶۵۵۰۵
۱۶:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای دولت الکاظمی
 
دیدارنیوز  - به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، صدها تن از زندانیان سیاسی سابق از استان‌های فرات مرکزی و جنوب عراق به سمت بغداد آمده و تلاش کردند وارد این استان شوند اما نیروهای امنیتی ممانعت کردند. تظاهرکنندگان به تصمیم دولت برای کاهش حقوق خود اعتراض دارند.

رسانه‌های عراق از کشته و زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان خبر دادند اما هنوز منابع رسمی این اطلاعات را تایید نکرده‌اند.

در همین راستا، عبدالاله النائلی، رئیس کمیسیون شهدا و زندانیان سیاسی در پارلمان عراق گفت: از اقدامات دولت در قبال این مردمی که برای مطالبه حقوق قانونی خود آمدند، تعجب می‌کنم در حالی که حق تظاهرات و بیان عقاید هم در قانون اساسی تضمین شده و محدود کردن آن یا مقابله با آن ممنوع است.

وی ادامه داد، دولت سیاست متناقضی را در پیش گرفته است یکبار به مردم اجازه تظاهرات می‌دهد و بار دیگر منع می‌کند. با این وجود همه طبق حقی که قانون اساسی قائل شده، دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین فراکسیون پارلمانی "صادقون" از رفتار دولت در مقابل تظاهرکنندگانی از خانواده‌های شهدا و زندانیان انتقاد کرده و از دولت خواست در قبال تظاهرکنندگان سیاست یک بام و دو هوا را در پیش نگیرد.

محمد البلداوی، عضو این فراکسیون گفت: تلاش‌ها برای سرکوب تظاهرکنندگان خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی با قانون اساسی مغایرت داشته و مردود است به ویژه که این معترضان حقوق بگیر هستند و توقف پرداخت حقوقشان با قانون تناقض دارد.

وی ادامه داد: دولت جدید اعلام کرد از دل این تظاهرات بیرون آمده است پس چرا با چیزی که برای آن آمده مخالفت و با تظاهرکنندگان با سیاست یک بام و دو هوا رفتار می‌کند.

البلداوی که عضو کمیسیون پیگیری برنامه دولتی است از دولت خواست در مقابل تظاهرکنندگان سیاست متناقضی در پیش نگیرد و حقوق آنها را که قانونی بوده و دولت ملزم به پرداخت آن است، بپردازد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی