تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

موفقیت در کنکور بدون موسسات و کلاسهای خصوصی

آرمان زینالی دارنده رتبه 9کنکور، تکیه بر کتب درسی را علت اصلی موفقیت خود دانست.

کد خبر: ۶۴۴۷
۱۰:۵۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ دانش‌آموز گیلانی اهل شهرستان تالش که موفق به کسب رتبه 9 رشته علوم تجربی در کنکوری سراسری امسال شد،در خصوص علل موفقیت خود اظهار داشت: کتب درسی منبع اصلی مطالعه‌ام بود و در هیچ کلاس خصوصی شرکت نکردم و از سی‌دی‌های آموزشی کمک گرفتم. به داوطلبین کنکور هم توصیه می‌کنم که مطالعه کتب درسی را در اولویت قرار دهند.

«آرمان زینالی» دانش‌آموز گیلانی اهل شهرستان تالش که موفق به کسب رتبه 9 رشته علوم تجربی در کنکوری سراسر سالجاری شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا در خصوص ساعت اختصاصی برای مطالعه اظهار کرد: زمان مشخصی را تعیین نمی‌کردم و بستگی به میزان بازدهی‌ام داشت و به همین دلیل ساعات مطالعه‌ام بین 9 الی 12 ساعت متغیر بود.

وی که در دبیرستان استعدادهای درخشان میرزاکوچک تالش تحصیل کرده، در پاسخ به این سوال که فکر می‌کردید چه رتبه‌ای را کسب می‌کنید؟ گفت: خودم به رتبه 50 فکر می‌کردم، وقتی از سازمان سنجش برای اعلام رتبه با پدرم تماس گرفتند خیلی حس خوبی بود که باعث خوشحالی شد.

وی با بیان اینکه در شب قبل از آزمون کنکور فقط سوالات کنکور سال گذشته را مرور کردم، تصریح کرد: در جلسه کنکور سئوالات بدون استرس و با دقت پاسخ دادم و سئوالات زمین شناسی را که برای رشته‌های پزشکی فاقد ضریب است، پاسخ ندادم.

رتبه 9 رشته علوم تجربی کنکور سراسری 97، خطاب به پشت کنکوری‌ها توصیه کرد: درس خواندن و کنکور را سخت نگیرید، کنکور هم یک آزمون است که می‌گذرد و باید با لذت درس خواند تا به هدف تعیین شده دست یافت.

زینالی از زحمات والدینش برای حمایت‌های شبانه روزی تشکر و قدردانی کرد و گفت: والدینم با فراهم کردن شرایط لازم، فضای آرامی را برای درس خواندنم ایجاد کردند که همواره از محبت‌هایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در خصوص انتخاب رشته گفت: همواره به پزشکی دانشگاه تهران فکر می‌کردم که با آغاز زمان انتخاب رشته هم فقط همین رشته و دانشگاه را انتخاب کردم.

کنکور لزوما نمی‌تواند آخرین گزینه موفقیت‌های زندگی باشد

در ادامه هیبت‌الله زینالی، پدر این نخبه کنکور سراسری سال 97 در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص نقش خانواده در حمایت از فرزندان کنکوری، گفت: والدین باید به فرزندان خود ایمان داشته باشند و توانایی و ظرفیت آنها را در نظر بگیرند، از فرزندانشان انتظار معجره نداشته باشند.

این پزشک داروساز گفت: خانواده باید با فراهم کردن شرایط لازم از فرزندان خود حمایت کنند و به فرزندان خود القا کنند با اینکه کنکور نقش موثری در زندگی دارد اما لزوما نمی‌تواند آخرین گزینه موفقیت‌های زندگی باشد. 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی