تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دبیر کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا: بازگشت محدودیت‌ها در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌ها

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: مردم تلقی عادی شدن شرایط بیماری را نداشته و با دقت و حساسیت بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

کد خبر: ۶۲۶۶۴
۱۱:۴۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ «حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در گفتگویی در پاسخ به این سوال که برخی از استان‌ها به مرز هشدار رسیده اند و از طرفی مردم نیز به هشدار‌ها کم توجه و از اجرای پروتکل‌ها خسته شده اند، چه تمهیداتی برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری در ایام تعطیلات در نظر گرفته شده است؟ گفت: سیاست‌های ستاد ملی، فاصله گذاری هوشمند با رفع تدریجی و اولویت دار محدودیت‌ها است. شرایط کشور در حوزه اقتصادی به دلیل تحریم‌های ظالمانه به گونه‌ای نیست که با وضع محدودیت‌های سخت تاب آوری لازم را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در سایر حوزه‌ها نیز همین امر را می‌توان عنوان کرد، لذا با توجه به همه موارد ذکر شده تصمیم گیری صورت می‌پذیرد. در واقع انتخاب بین بد و بدتر است نه شرایط مناسب.

 

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: رفع تدریجی محدودیت‌ها با اجرای کنترل هوشمند برنامه ریزی شده، اما تمام این تصمیمات تابع سلامت جامعه است، چنانچه هر بخشی در اجرای پروتکل‌ها اقدامات لازم را معمول نداشته و روند بیماری تغییر کند، قطعا مجبور به بازگشت محدودیت‌ها خواهیم بود؛ لذا درخواست ما از همه آحاد مردم و اقشار و صنوف این است که تلقی عادی شدن شرایط بیماری را نداشته و با دقت و حساسیت بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

 

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد با توجه به بازگشایی‌ها تصمیمات مقابله‌ای درباره کرونا روز به روز کمتر شده و نقش مردم در شیوع کرونا پررنگ‌تر می‌شود، با توجه به افزایش بیماری براساس اعلام وزارت بهداشت چگونه می‌توان با این سیاست‌ها از شیوع بیشتر جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد رفع محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف بنا به شرایط و تاب آوری‌ها بوده و کشور ناچار است، برای گذران ایام و رفع نیاز‌های ضروری محدودیت‌ها را با رعایت پروتکل‌ها مرتفع کند، اما این به معنای عادی شدن بیماری و طبیعی شدن شرایط نیست.

 

وی ادامه داد: با توجه به عدم تولید دارو و واکسن، این بیماری کماکان یک خطر جدی برای سلامت مردم و جامعه است، لذا مردم باید به این نکته توجه داشته و در امور جاری زندگی رفتار‌ها و عادات قبلی خود را با شرایط جدید مطابقت دهند و از بسیاری امور غیرضرور پرهیز کنند.

 

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا یادآور شد: نظارت بر فرآیند اجرای پروتکل‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت بیماری است که تک تک مردم باید در این زمینه حساس بوده و موارد تخلف را گزارش کنند. در این زمینه باید به این نکته مهم توجه کنیم که ما در پاییز و زمستان امسال مجدد با پیک دوم کرونا مواجه خواهیم بود، لذا در این ایام باید همکاری با سیستم درمانی کشور انجام تا فرصت تنفس برای بازآوری خود را داشته باشند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی