تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دومین حادثه برای هواپیمای فوکر ۱۰۰ به فاصله یک روز

یک روز بعد از عملیاتی‌شدن هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان، این هواپیما مجددا دچار نقص فنی شد و با نیمه‌کاره گذاشتن پرواز اهواز به تهران مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه اهواز شد.

کد خبر: ۶۲۴۹۹
۱۲:۵۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ روز شنبه (دهم خردادماه) یک فروند هواپیمای «فوکر١٠٠» شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران- کرمانشاه به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.
 
روابط عمومی هواپیمایی آسمان فردای این اتفاق، در توضیح فرود اضطراری پرواز شماره ۶۲۶ مسیر تهران- کرمانشاه «رویت اشکال در کارکرد بهینه موتور توسط خلبان» را علت این فرود اضطراری اعلام و در اطلاعیه‌ای تاکید کرد به جهت رعایت استاندارد‌های ایمنی، این پرواز نیمه کاره ماند و مجبور به فرود اضطراری در مهرآباد شد.
 
در این اطلاعیه هواپیمایی آسمان خبر داد که این هواپیما مجددا «عملیاتی و به خط پروازی بازگشته است» با این حال این هواپیما مجددا شب گذشته و این بار از مبدا فرودگاه اهواز به سمت تهران به شماره پرواز ۸۳۳ نتوانست سفر خود را تمام کند و مجبور به فرود اضطرری در فرودگاه اهواز شد.
 
آنطور که «سید مهدی رزاز» مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان به پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی توضیح داده است: هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت آسمان شامگاه یکشنبه حدود ۳۰ مایل از فرودگاه بین‌المللی اهواز فاصله گرفته بود که اعلام کرد یکی از موتورهایش نقص فنی دارد و درخواست بازگشت به فرودگاه دارد.
 
خط تولید هواپیمایی که دو روز گذشته به دلیل نقص فنی دچار سانحه شده، مدت‌هاست که متوقف شده و علاوه بر این، گران تمام‌شدن هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها چالش تازه‌ای را برای ایمنی پرواز‌ها ایجاد کرده است.
 
اکنون بیش از سه ایرلاین کشور از این هواپیمای قدیمی استفاده می‌کنند که هواپیمایی آسمان، قشم ایر و کارون از جمله آن‌ها هستند. خط تولید این هواپیمای هلندی در سال ۱۹۹۷ متوقف شده است.
 
پیش تر، «علیرضا منظری» معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفته بود: هزینه‌های نگهداری و تعمیر یک هواپیما در شرایط تحریم و عدم دسترسی به قطعات سالم و نو، گران تمام می‌شود و این موضوعی است که می‌تواند از احتمال انجام یک پرواز بدون خطر بکاهد.
 
او گفته بود: وضعیت ناوگان هوایی کشور خاص است، تحریم‌های صنعت هوایی در افزایش سوانح تاثیرگذار بوده و قطعات و لوازمی که نیاز است به موقع برسد یا وارد ایران نمی‌شود و یا با واسطه و با هزینه‌های گران به دست شرکت‌های هواپیمایی می‌رسد که مشکل دوم یعنی بحث‌های مالی را برای ایرلاین‌ها ایجاد می‌کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی