تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ساخت ابزار‌های الکترونیکی با استفاده از پوسته موجودات دریایی

محققان از مواد استخراج شده از پوسته‌های خرچنگ‌ها و سایر موجودات دریایی برای ساخت حسگر‌های پزشکی، صفحه‌های نمایش گوشی و سایر قطعات دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کردند.

کد خبر: ۵۸۹۲۱
۱۸:۰۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

ساخت ابزار‌های الکترونیکی با استفاده از پوسته موجودات دریایی

دیدارنیوز ـ محققان دانشگاه پوردو ایالات متحده با "کیتوزان"، بیوپلیمر طبیعی موجود در پوسته موجودات دریایی نانوژنراتور تریبوالکتریک (TENG) ایجاد کردند. نانوژنراتور‌های تریبوالکتریک به حفظ انرژی مکانیکی و تبدیل آن به انرژی کمک می‌کنند.

 

محققان این پروژه اظهار کردند: "ما یک رویکرد ابتکاری در استفاده از مواد موجود در پوسته موجودات دریایی که ازبین می‌رود، ارائه و آن را به دستگاه‌های کاربردی و خودکار تبدیل کردیم. "

 

نانوژنراتور تریبوالکتریک مبتنی بر کیتوزان عملکرد تبدیل انرژی کارآمد و میزان تجزیه بیولوژیکی قابل تنظیم ایجاد می‌کند.

 

یکی از محققان اظهار کرد: "چنین کلاس جدیدی از نانوژنراتور تریبوالکتریک مشتق شده از مواد بیولوژیکی طبیعی ممکن است مسیر را به سمت تولید اقتصادی با دوام و سازگار با محیط زیست از نانوژنراتور‌های تریبوالکتریک قابل انعطاف برای سیستم‌های خودکار در کاربرد‌های زیست پزشکی و زیست محیطی هموار کند. "

 

وی می‌گوید: این فناوری برای حسگر‌های پزشکی نظارت بر فعالیت قلب یا مغز یا کمک به فناوری‌های صفحه لمسی در دستگاه‌های پزشکی یا گوشی‌های همراه مفید است.

 

وی در ادامه افزود: نوآوری نانوژنراتور تریبوالکتریک همچنین برای فناوری‌های واقعیت مجازی و افزودنی کاربرد دارد، زیرا نوآوری این دانشگاه می‌تواند حرکت بدن را نیز تشخیص داده و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

 

نتایج این تحقیق در نشریه Advanced Material منتشر شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی