تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش مطرح کرد:

سودجویان در کمین تصرف اراضی خشک شده تالاب جوکندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: با احیای تالاب جوکندان دست متصرفان اراضی خشک شده کوتاه خواهد شد.

کد خبر: ۵۸۹۰۵
۱۶:۵۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

سودجویان در کمین تصرف اراضی خشک شده تالاب جوکندان

دیدارنیوز ـ عارف شادکام با بیان اینکه تالاب جوکندان با مساحت ۳۹۰ هکتار در شرقی‌ترین نقطه منطقه حفاظت شده لیسار تالش در ساحل دریای خزر قرار دارد، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل تغییر تراز دریای خزر برخی از اراضی اطراف این تالاب خشک شده ست.

 

وی افزود: از آنجاییکه که این اراضی خشک شده از ارزش‌افزوده بالایی برخوردار هستند، بسیار مورد طمع سودجویان هستند که با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

 

شادکام خاطرنشان کرد: سال گذشته با تعداد زیادی از این متصرفین برخورد کردیم و اراضی تصرف شده را پس گرفتیم و امسال نیز حفاظت از این اراضی ارزشمند به جد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های این اداره برای حفاظت از تالاب جوکندن احیای آن است، زیرا با احیای این تالاب اراضی خشک شده دوباره زیر آب می‌روند و دیگر به درد متصرفان نخواهد خورد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: اغلب متصرفین محدوده این تالاب بومی هستند و اراضی خشک شده تالاب را به شالیزاهایشان اضافه می‌کنند.

 

شادکام گفت: با توجه به تاکیدات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان مبنی بر حفاظت مداوم از تالاب و عرصه‌های طبیعی و مناطق تحت مدیریت، هفت هزار متر مربع از اراضی ملی تالاب جوکندان که مورد تصرف مجدد قرار گرفته بود با شکایت اداره محیط زیست تالش و اخذ دستور قضایی، رفع تصرف و به تالاب جوکندان الحاق شد.

 

وی افزود: این ۷۰۰۰ متر دومین بار است که توسط یک فرد متخلف به تصرف درآمده است.

 

شادکام در توضیح این مطلب تصریح کرد: این فرد متخلف در مرتبه اول تصرف این زمین با شکایت اداره محیط زیست تالش به یکسال زندان محکوم و در بهمن ماه سال گذشته برای سپری کردن دوره محکومیت در زندان بسر می‌برد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به مرخصی اعزام شد و در دوره مرخصی نسبت به تصرف مجدد همان زمین اقدام کرد، اما با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این شهرستان ناکام ماند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی