تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مدیرکل منابع طبیعی استان:

عشایر در حال ورود به مراتع ییلاقی استان همدان هستند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه تقویم کوچ عشایر ۱۵ اردیبهشت است، گفت: به هیچ عنوان اجازه ورود عشایر به مراتع استان همدان داده نمی‌شود.

کد خبر: ۵۸۷۹۵
۱۵:۴۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

عشایر در حال ورود به مراتع ییلاقی استان همدان هستند

دیدارنیوز ـ اسکندر خزائی اظهار کرد: اکیپ‌های منابع طبیعی در ورودی‌های استان مستقر هستند و اجازه ورود به هیچ یک از عشایر داده نمی‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه زمان کوچ عشایر مشخص است، تصریح کرد: متأسفانه با وجود اینکه بار‌ها از طریق زیرنویس تلویزیون از عشایر خواسته شده از کوچ به سمت مراتع استان همدان خودداری کنند، اما باز هم تعدادی از عشایر درحال ورود به سمت مراتع ییلاقی استان همدان هستند.
 
خزائی از کاهش تصرف اراضی ملی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: طی گشت‌زنی‌های یک ماه اخیر به علت بارندگی و خیس بودن اراضی آمار زیادی از تصرف اراضی در فروردین نداشتیم.
 
مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۹۴ فقره تصرف اراضی به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار در راضی ملی استان همدان صورت گرفته بود که تمامی آن‌ها خلع ید شد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به ورود زودهنگام دو مورد عشایر به شهرستان اسدآباد گفت: مورد اول که جزء عشایر سامانه شهرستان بوده و به صورت زودهنگام وارد شهرستان شده و در زراعت پیرملو مستقر شده بودند را در گردنه چارق مستقر کردیم و براساس تعهد مقرر شد تا هر چه سریع‌تر در ییلاق خود مستقر شوند در غیر این صورت با آنان برخورد قضایی می‌شود.
 
بهزاد شاهمرادی در گفتگو با ایسنا، یادآور شد: روز گذشته نیز سه خانوار عشایر مربوط به سامانه شهرستان بهار در گردنه مستقر شده بودند که قرار شد ظرف ۲۴ ساعت شهرستان را سریع‌تر ترک کنند.
 
وی در ادامه از تشکیل ۱۲ فقره پرونده تصرف اراضی ملی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: سه فقره از این تعداد پرونده‌ها نسبت به رفع تصرف و پرداخت خسارت بدون ارسال پرونده به مراجع قضایی اقدام کردند و مابقی برای رسیدگی در حال ارسال به مراجع قضایی است. 
 
شاهمرادی با اشاره به اینکه ۱۰ پرونده تصرف اراضی ملی نیز در شهرستان در دست تشکیل قرار دارد، اضافه کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۵۹ هزار هکتار مراتع با یک محافظ مراتع بوده که کمبود نیروی منابع طبیعی شهرستان در بحث محافظ مراتع از نرم استان همدان پایین‌تر است.
 
وی در ادامه از طرح جنگل کاری ۵۰ هکتاری شهر آجین خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح احداث جاده دسترسی و چاله کنی طرح انجام شده و نهال کاری پروژه در هفته جاری آغاز می‌شود که قرار است در این طرح ۷۰۰۰ نهال با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیون تومان کاشته شود.
 
شهرستان اسدآباد دارای پنج سامانه مجاز عشایری شامل شیلاندر، حسین آباد، چیچک لو، چمقلو و گاه گدار سیردره بوده که عشایر در این شهرستان هر ساله بعد از ۱۵ اردیبهشت مستقر می‌شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی