تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ثبت شناسنامه درخت در تبریز به نام شهروندان

قائم مقام شهردار از آغاز کاشت یک سوم از طرح یک میلیون نهال در اوایل اردیبهشت با دستور شهردار تبریز خبر داد و گفت: شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سازمان و اخذ شناسنامه درختان به نام خود، عهده‌دار نگهداری و رسیدگی به نهال‌های کاشته شده باشند.

کد خبر: ۵۸۷۸۴
۱۵:۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

ثبت شناسنامه درخت در تبریز به نام شهروندان

دیدارنیوز ـ رسول موسایی اظهار کرد: تمهیدات لازم اعم از جانمایی، بررسی گونه‌های مناسب و آزمایش آب و خاک به منظور کاشت نهال در مناطق ۱۰گانه انجام شده است که انتظار می‌رود به دورنمای مد نظر در افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز دست پیدا کنیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر اساس طرحی که شورای شهر تبریز برای افزایش سرانه فضای سبز ارائه داد، بحث کاشت یک میلیون اصله نهال مطرح شد که بررسی‌ها و کار کارشناسی آن توسط سازمان سیما و منظر شهرداری انجام شده و به مناطق ۱۰گانه ابلاغ شده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا گونه‌های مساعد هر محدوده و منطقه مشخص شده و در اختیار مناطق ۱۰گانه قرار گرفته است.
 
قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به طرح‌های تشویقی مدیریت شهری برای افزایش مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز، اظهار کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز طرح‌های تشویقی ارائه کرده است که بر اساس آن‌ها شهروندان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت سازمان و اخذ شناسنامه درختان به نام خود، عهده‌دار نگهداری و رسیدگی به نهال‌های کاشته شده باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: این طرح از یک سو به مشارکت مردم در نگهداری فضای سبز می‌انجامد و از سوی دیگر روحیه همدلی و وحدت بین همشهریان را در حوزه فضای سبز شهری افزایش داده و حساسیت و تعصب آنان نسبت به محیط زیست را بر می‌انگیزد.
 
وی دومین سیاست مدیریت شهری در حوزه فضای سبز شهری را کاشت درختچه‌های زینتی معرفی کرد و افزود: نصف یک میلیون نهال شامل درختچه‌های زینتی است که در صورت رشد آن‌ها در سال‌های آتی، می‌تواند جایگزین گلکاری‌ها در سطح شهر شده و منظره‌ای زیبا و دائمی پدید آورد.
 
موسایی از کاشت درختان مثمر نیز در طرح یک میلیون نهال خبر داد و یادآور شد: بخشی از طرح یک میلیون نهال، مربوط به درختان مثمر است که با توجه به شرایط آب و خاک مناطق، در سطح مناطق ۱۰گانه کاشت می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگرچه نگهداری از درختان مثمر سخت‌تر از دیگر درختان است، ولی شکوفه‌های بهاری این درختان و همچنین میوه‌هایی که در فصول دیگر سال می‌دهند، زیبایی مناطق را افزایش می‌دهد و در این بخش نیز بر اساس مطالعات انجام شده و متناسب با آب و خاک مناطق، گونه‌های مساعد هر منطقه معرفی و کاشت می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی، گل‌کاری‌های سطح شهر را در راستای ایجاد فضایی شاداب و نشاط‌آور معرفی کرده و خاطرنشان کرد: امید است اجرای مجموعه طرح‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، نهضت آسفالت، گلکاری و فضای سبز در سال جاری، بتواند چهره زیبایی به شهر بخشیده و دوباره نشاط و شادابی شهر را فرا بگیرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی