تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

زلزله‌زدگان میانه و سراب ابتدای مهرماه در منازل نوساز ساکن می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تمامی واحد‌های تعمیری و تخریبی روستا‌های مناطق زلزله زده میانه وسراب تابستان امسال تمام شده و صاحبان املاک از اول مهر ماه سالجاری در خانه‌های مقاوم و نوساز خود ساکن خواهند شد.

کد خبر: ۵۸۴۷۳
۱۳:۳۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

زلزله‌زدگان میانه و سراب ابتدای مهرماه در منازل نوساز ساکن می‌شوند

دیدارنیوز ـ حافظ باباپور با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد از مردم در روستا‌های زلزله زده میانه وسراب، پیش از وقوع زلزله از تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی مسکن روستایی استفاده کرده بودند که باعث کاهش شدید تلفات مالی و جانی شد، افزود: باید این تجربه را همواره مورد توجه قرار داده و برای مقاوم سازی مساکن روستایی جدی‌تر اقدام کنیم.
 
وی اضافه کرد: ۴۰ میلیون تومان وام پنج درصدی برای بازسازی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار آسیب‌دیدگان و روستاییان عزیز قرار می‌گیرد، بنابراین مردم از این تسهیلات استفاده کنند تا صدمات حوادث آینده به حداقل برسد، چراکه کشور ما درمعرض حوادث طبیعی است و باید برای کاهش صدمات و لطمات، نسبت به مقاوم سازی خانه‌های روستایی اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به زلزله روستا‌های سراب و میانه، اظهار کرد: حدود ۱۱۰ روستا در اثر این زلزله تحت تاثیر قرار گرفته بودند که درنتیجه آن، سه هزار واحد نیاز به تخریب و دو هزار واحد نیاز به تعمیر داشت.
 
باباپور با بیان این‌که تعداد واحد‌های آسیب دیده درسطح روستا‌های زلزله دیده سراب ۱۰۰۰ واحد، در بخش کندوان میانه ۶۵۰ واحد و دربخش ترکمنچای شهرستان میانه حدود ۱۳۵۰ واحد بود، افزود: مجموع واحد‌های مسکونی تخریب شده ۳۰۰۰ واحد بود که تاکنون درسطح روستا‌های سراب آواربرداری مسکونی ۶۶۵ واحد، پی کنی ۴۰۸ واحد، بتن ریزی و فونداسیون ۲۱۰ واحد، آرماتور و قالب بندی ۲۵۴ واحد، دیوار چینی ۲۸ واحد واجرای سقف ۳۷ واحد اجرا شده است.
 
وی ادامه داد: دربخش کندوان میانه آواربرداری مسکونی ۲۶۳ واحد، پی کنی ۶۲ واحد، بتن ریزی فونداسیون ۲۱ واحد، آرماتور و قالبندی ۲۳ واحد و اجرای سقف دو واحد اتمام شده و همچنین دربخش ترکمنچای میانه نیز آوار برداری مسکونی ۸۰۴ واحد، پی کنی ۱۵۱، آرماتور و قالب بندی ۳۶ واحد، بتن ریزی و فونداسیون ۲۱ واحد، دیوار چینی سه واحد انجام شده است.
 
وی در ادامه به تعداد واحد‌های تعمیری روستایی و شهری مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: تعداد واحد‌های تعمیری روستایی سراب ۸۴۰ واحد و واحد تعمیری شهری ۶۲۲ واحد بوده و همچنین تعداد واحد‌های تعمیری روستایی بخش کندوان میانه ۳۷۷ واحد و واحد تعمیری شهری ۳۹۶ واحد بوده است.
 
باباپور ادامه داد: تعداد واحد‌های تعمیری روستایی بخش ترکمنچای میانه ۵۳۸ واحد و تعداد واحد تعمیری شهری نیز ۷۷۹ واحد است.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، وی گفت: تهیه و مطالعه طرح هادی در دو هزار و ۱۳ روستا، طرح بازنگری طرح هادی در ۴۳۴ روستا، اجرای طرح هادی در ۸۷۵ روستا، صدور ۲۱۷ هزار و ۱۰۲ جلد سند روستایی و ۲۵ هزار و ۸۶۷ جلد سند در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفرجمعیت، مقاوم سازی و نوسازی ۱۶۷ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری، اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و احداث یک هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی از سوی خیرین مسکن ساز استان برای محرومان از جمله اقدامات ۴۱ ساله بنیاد در استان است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی