تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
برای دریافت مطالبات صنفی صورت گرفت؛

شکایت کارگران بیکار شده کنتورسازی ایران به اداره کار شهرستان البرز

برخی منابع کارگری از طرح شکایت کارگران بیکار شده کارخانه کنتورسازی ایران به اداره کار شهرستان البرز قزوین خبر دادند.

کد خبر: ۵۸۳۰۹
۱۲:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

شکایت کارگران بیکار شده کنتورسازی ایران به اداره کار شهرستان البرز

دیدارنیوز ـ کارگران بیکار شده‌ی شرکت کنتورسازی ایران که بعد از تعطیلات رسمی نوروز امسال به دلیل حفظ سلامتی کارگران با تصمیم کارفرما فعالیت ندارند، طی روز‌های گذشته با طرح شکایت در اداره کار شهرستان البرز در قزوین، پیگیر مطالبات صنفی خود شدند.

 

این کارگران که بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند، یادآور شدند: خواسته ما این است که بتوانیم در کار سابق خود مشغول کار شویم و برای همین تصمیم گرفتیم تا از کمک مراجع قانونی استفاده کنیم.

 

به گفته کارگران شاغل در کارخانه، در این کارخانه بزرگ کنتورسازی در حال حاضر ۱۳۰ کارگر مشغول به کار هستند که با وجود ماه‌ها مزد معوقه به دلیل متوقف شدن فعالیت خطوط تولیدی کارخانه به دلیل کرونا ویروس، کاری برای انجام ندارند.

 

این کارگران اظهار داشتند: در حال حاضر که اکثر واحد‌های تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت تولیدی کرده‌اند، انتظار داریم شرکت کنتورسازی نیز به فعالیت تولیدی خود همانند گذشته ادامه دهد.

 

کارگران درباره مطالبات معوقه مزدی خود نیز گفتند: مطالبات مزدی کارگران شاغل در کارخانه شامل ۲۵ ماه حقوق سال‌های ۹۵ تا ۹۸ است که در خصوص پرداخت این مطالبات از مراجع قضایی حکم دریافت کرده‌ایم. سال گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان از این مطالبات به کارگران پرداخت شد، اما هنوز حقوق ماه‌های بهمن و اسفند ماه سال ۹۸ را به همراه عیدی و پاداش طلبکاریم.

 

آن‌ها گفتند: شرایط تولید در این واحد کنتورسازی بسیار خوب است، اما کارفرما با بهانه کردن کرونا ویروس، قصد تعطیلی دائمی این واحد بزرگ تولیدی و بیکاری کارگران را دارد.

 

به گفته کارگران؛ در حال حاضر این واحد تولیدی حدود ۲۰۰ هزار قطعه برد در گمرک دارد که کفاف دو سال تولید کنتور را می‌دهد و در انبار کارخانه نیز حدود ۲۰ هزار قطعات تولید کنتور وجود دارد که بیش از دو ماه به صورت مداوم می‌توان کنتور تولید کرد.

 

کارگران درباره دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز گفتند: در حالی کارفرما اصرار به دریافت مقرری بیمه بیکاری کارگران دارد که امکان پرداخت مقرری بیمه بیکاری به دلیل تعویق ۶ ماهه در پرداخت حق بیمه وجود ندارد.

 

طبق اظهارات کارگران؛ دریافت مقرری بیمه بیکاری به سوابق بازنشستگی اکثر کارگران شاغل در این واحد تولیدی که حدود ۲۰ سال سابقه کار در شرف بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند، لطمه وارد می‌کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی