تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آب انبار فراموش شده محمودی یزد در اولویت ثبت قرار گرفت

News Image Lead

به دنبال پیگیری‌های ایسنا، پرونده آب انبار متروک و فرموش شده روستای حاشیه ای محمودی در اولویت ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

کد خبر: ۵۶۵۰۸
۱۳:۲۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
 

دیدارنیوز ـ چند وقت پیش در گذر از روستای محمودی در حاشیه‌ی شهر یزد، با آب انباری متروک با بادگیرهایی که مانند شمع سوخته‌ای تا نیمه تخریب شده بودند و وضعیت خوبی نداشتند، مواجه و از وضعیت نابسامان آن گزارشی تهیه و از میراث فرهنگی استان خواستار اهتمام به این اثر تاریخی شدیم.

پس از بازدید کارشناسان میراث فرهنگی از این آب‌انبار تاریخی و تاکید بر این که تخریب‌ها متعلق به سالهای اخیر نیست، این آب‌انبار فرموش شده مورد توجه بیشتری قرار گرفته است به طوری که «سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از پیگیری وضعیت آب انبار محمودی خبر می‌دهد و می‌گوید: پس از بازدید از بنای نامبرده و ثبت تصاویرش، پرونده آن برای ثبت در فهرست آثار ملی در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان این که این اثر تاریخی هنوز در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است، اظهار می‌کند: این بنا نسبت به چند سال اخیر با وجود تخریب‌های صورت گرفته، دچار تخریب جدیدی نشده است اما به علت اهمیت این تک بنا در این روستا و به منظور حفظ آن در دستور ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

این آب انبار متروکه در روستای محمودی احتمالاً متعلق به اواخر دوران قاجار و پهلوی بوده و تا چند دهه پیش نیز مورد استفاده اهالی که پیشه اصلی آنها کشاورزی و دامداری می‌باشد، بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی