تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
سمن‌ها آستین همت را بالا زدند؛

پاک سازی ذهن از ویروس ناامیدی، سهم سمن‌ها در برابر کرونا است

بعد از انتشار ویروس کرونا ترس از ابتلا و ناامیدی از آینده در برخی مشاهده می‌شود و در این شرایط سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان روانشناس و مددکار اجتماعی برای مقابله با این ویروس آستین همت را بالا زده‌اند.

کد خبر: ۵۵۹۳۵
۱۵:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

پاک سازی ذهن از ویروس ناامیدی، سهم سمن‌ها در برابر کرونا است

دیدارنیوز ـ سمن‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، حمایتی و غیره، دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌ها در کنار مردم هستند تا ویروس کرونا را شکست دهند.

 

تولید محتوای آموزشی، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای مردم کم برخوردار، تهیه و توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، گندزدایی از معابر عمومی، دادن مشاوره‌های روانشناسی به مردم و همچنین راه‌اندازی پویش‌های مردمی برای خانه‌نشینی مردم، سفر نرفتن، به کرمانشاه سفر نکردن، کتاب خواندن، آواز خواندن و قرنطینه کردن بخش‌هایی از استان، گوشه‌ای از فعالیت‌های تشکل‌های مردمی استان کرمانشاه برای شکست ویروس کرونا است.

 

سه تن از فعالان تشکل‌های مردمی در خصوص نقش این تشکل‌ها در مقابله با بحران کرونا طی گفتگویی نکاتی را مطرح کردند:

 

با روش علمی «تلقین مثبت» به آرام سازی و بهبود وضعیت روحی و جسمی مردم اهتمام می‌ورزیم

یوسف حسینی مدیر انجمن حمایت از بنیان خانواده مسیر سبز کرمانشاه: اپیدیمی بیماری کرونا در روز‌های ابتدایی ترس و وحشت زیادی را برای مردم ایجاد کرد که البته ناشی از دیدن کلیپ‌های از تلویزیون که از بیماران کرونا در چین و لباس‌های شبیه به لباس فضانوردی که پزشکان و پرستاران چینی به تن داشتند و همچنین هشدار‌های مکرر وزارت بهداشت و خبر‌های دروغین و شایعه پردازی برخی در شبکه‌های مجازی بود.

 

این نگرانی‌ها طبیعی است، اما آن فضا و جو روانی کاملا یکطرفه بود و این پیام را که شما مریض می‌شوید و می‌میرید را بصورت ناخودآگاه به ذهن‌ها القا می‌کرد و واقعا حرف‌هایی که بتواند در حین این هشدار‌ها باعث جلوگیری از استرس زیاد که خودش بزرگترین سم سلامتی انسان‌ها است بشود، وجود نداشت؛ بنابراین انجمن حمایت از بنیان خانواده مسیر سبز کرمانشاه که بیشتر آن‌ها روانشناس، مشاور آسیب شناس و مددکار اجتماعی هستند از لحظه‌های اول شیوع بیماری کرونا و درگیری ذهنی و استرس و ترس مردم، به صورت کاملا علمی و با فن روانشناسی بسیار کارآمد وارد عمل شد.

 

در ابتدا مطالب علمی و صحبت‌های روانشناسانه را با حضور در بین مردم به اطلاع آن‌ها رساندیم و اکنون هم بیشتر بصورت مجازی کار خود را ادامه می‌دهیم. در این فضا با روش علمی «تلقین مثبت» به آرام سازی و بهبود وضعیت روحی و جسمی مردم کشور و بخصوص شهر کرمانشاه اهتمام ورزیدیم.

 

مردم بگویند: با کمک خدای توانا من همیشه خوب، سالم و قوی هستم

در این روش از علم و تجربه اساتید روانپزشک و روانشناس ایرانی و همچنین کتاب معروف «قدرت ذهن» اثر دکتر «ژوزف مورفی» روانشناس معروف آمریکایی استفاده شده است. به این صورت که ما از مردم سالم خواستیم که هر روز و مرتب به خودشان بگویند که با کمک خدای توانا من همیشه خوب، سالم و قوی هستم و برای هر کسی که هر مریضی دارد نه فقط بیماری کرونا بلکه هر نوع بیماری حتی صد‌ها برابر سخت‌تر وخطرناک‌تر از کرونا.

 

با توضیحات علمی این جملات که باید مرتب به خودشان بگویند و به اصطلاح تلقین کنند، توضیح دادیم که آنچه آدم‌ها رو مریض می‌کند ذهن اوناست و گرنه همیشه میکروب‌ها بوده اند وخواهند بود. این دید مثبت ما به زندگی و سلامتی است که باعث می‌شود سلامت باشیم در تمام زندگی.. و انرژی و قدرتی که خداوند به انسان‌ها و ذهن آن‌ها داده است طوری است که هر چه به خود بگوییم آن را مغز ما در جسم و رفتار ما پیاده می‌کند پس با گفتن کلمات مثبت به خود همیشه سلامت و موفق خواهیم بود.

 

بار‌ها از همه جای ایران با ما درمیان گذاشته اند که مطالب شما را خواندیم و واقعا تنها کسانی بودید که باعث آرامش و آسایش خود و خانواده ام شده اید و تا حالا فکر می‌کردیم که همه ما خواهیم مرد، اما با خواندن مطالب امیدبخش شما آرام شدیم دید ما باز شد و فهمیدیم که تا امروز بار‌ها بیماری و میکروب‌های زیادی همه گیر شده اند و تا حالا خدای بزرگ مراقب سلامت ما بوده و خواهد بود و این حرف‌های مردم عزیز و باعث آرامش و شادی خودمان هم شده است.

 

۵۰ درصد مدیریت بحران کنونی، خودقرنطینگی و تشویق مردم برای خود قرنطینگی است

نسترن رستمی انجمن چهره سان مشیانه: سهم من در این بحران، مهار کرونا لست و تا جایی که می‌توانم به دولت و کادر درمانی با آموزش نکات بهداشتی که به صورت علمی از سوی پزشکان زیادی مطرح شده است، برای مدیریت این بحران کمک کنم.


فکر می‌کنم ۵۰ درصد مدیریت بحران و کمک به کادر درمان خودقرنطینگی و تشویق مردم برای خود قرنطینگی است. انجمن چهره سان مشیانه با راه اندازی پویش (#در_خانه_بمانیم) از هنرمندان و ورزشکاران طی بیانیه‌ای دعوت کرد که مردم را به خانه نشستن تشویق کنند. این پویش در گام اول با موفقیت انجام شد و امیدواریم بتوانیم بزودی گام دوم پویش را به سرانجام برسانیم.

 

۱۰ هزار قلم کالا مورد نیاز را بین مردم توزیع کردیم

امیرعلی بابایی مدیر انجمن صدای سلامت کرمانشاه: باوجود تعطیلی فعالیت‌های حضوری قبل از اعلام رسمی به تشویق مردم در خانه در فضای مجازی و دعوت مردم به آرامش و رفع استرس اقدام کردیم و همچنین نشست‌های مجازی همچون کتاب خوانی مجازی عمومی را هم برگزار کردیم.


در بعد مطالبه گری اولین شخصی بودم که یک اسفند بصورت رسمی از استاندار مطالبه تعطیلی مراکز آموزشی و اماکن تعطیلی را داشتم در وقتی که حساسیت استان در باره کرونا جدی گرفته نمی‌شد.


یکی دیگر از فعالیت‌های ما تهیه و توزیع مواد بهداشتی و خوراکی برای محلات در معرض خطر است و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰ هزار قلم مواد بهداشتی از جمله مایع دستشویی، دستمال کاغذی، وایتکس، کیسه زباله، مسواک و خمیر دندان و مواد خوراکی از جمله شیر را در محلات پرخطر و کم بضاعت مانند چقاگلان و مردآباد و... توزیع کرده‌ایم.


سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: آمار مبتلایان این استان به ۱۵۲ نفر رسیده که ۱۳ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

 

دکتر محمدابراهیم شکیبا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۷۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۶۱۱ نفر از آنان ترخیص شده اند.


رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۲۳ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۶۹ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۱ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۲ نفر در سنقر، ۱۸ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی