تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نامه ابوالفضل فاتح به ریاست سازمان بهداشت جهانی برای رفع تحریم‌های بهداشتی علیه ایران

اینجانب به عنوان یک پزشک ایرانی و فعال رسانه‌ای که خارج از ایران زندگی می‌کند و از مشکلات فعلی هموطنانش آگاهی دارد، همصدا با بسیاری دیگر از هموطنانم، خواهشمندم برای رفع تحریم‌ها و تامین مواد آزمایشگاهی و سایر اقلام درمانی و پیشگیرانه اقدام فوری فرمایید. همین گونه ضرورت دارد برای انتقال کمک پزشکی و مالی ایرانیان خارج از کشور به هم میهنانشان در شرایط تحریم، از سازمان‌های دیگر جهانی خواسته شود مسائل انسانی و درمانی را بر مسائل سیاسی ترجیح دهند. اطمینان دارم این موضوع تقاضای بسیاری دیگر از ایرانیان سراسر جهان است.

کد خبر: ۵۳۴۶۹
۱۱:۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ابوالفضل فاتح فعال سیاسی و پزشک ایرانی که در خارج از کشور به سر می‌برد در نامه‌ای به رئیس سازمان جهانی بهداشت، خواستار رفع فوری تحریم‌ها و تامین مواد آزمایشگاهی و سایر اقلام درمانی و پیشگیرانه برای ایران شد. متن نامه فاتح بدین شرح است:

بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان جهانی بهداشت
همانگونه که مستحضرید ویروس کرونا جهان را در معرض خطر یک اپیدمی خطرناک قرار داده است و همه پیش بینی‌ها حاکی از سرعت بسیار بالای انتشار این ویروس است؛ به گونه‌ای که سازمان بهداشت جهانی از تاریخ ۳۱ ژانویه اعلام وضعیت اضطراری کرد. گویا با کوه یخی مواجه هستیم که تازه نوک آن آشکار شده است.


خبر‌های دریافتی از ایران حاکی است که تاکنون ده‌ها مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده و قربانیانی بر جای گذاشته است. ایران از نظر دانش و شبکه‌ی بهداشت و درمان از توانمندی‌های تحسین برانگیزی برخوردار است، اما به خوبی واقفید که ایران در وضعیت تحریم‌های بی سابقه و شدید از سوی آمریکا به سر می‌برد و به همین دلیل با توجه به گستردگی جمعیتی و وسعت سرزمینی ایران و موقعیت ارتباطی آن به نظر می‌رسد امکانات کافی تشخیصی و پیشگیری و درمان به ویژه کیت‌های آزمایشی، ماسک، البسه مخصوص کادر درمان، آمبولانس، دارو‌های مرتبط، مواد ضد عفونی کننده، تجهیزات مرتبط بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی در اختیار نباشد و همین گونه، نیاز به انتقال آخرین دستاورد‌های علمی و تجربیات موفق بین المللی در مبارزه با این ویروس، کتمان ناپذیر است.


با توجه به آنکه موضوع سلامت و بهداشت و درمان، حق بنیادی تمامی انسان ها؛ صرف نظر از نژاد، دین و ملیت است، اینجانب به عنوان یک پزشک ایرانی و فعال رسانه‌ای که خارج از ایران زندگی می‌کند و از مشکلات فعلی هموطنانش آگاهی دارد، همصدا با بسیاری دیگر از هموطنانم، خواهشمندم برای رفع تحریم‌ها و تامین مواد آزمایشگاهی و سایر اقلام درمانی و پیشگیرانه اقدام فوری فرمایید. همین گونه ضرورت دارد برای انتقال کمک پزشکی و مالی ایرانیان خارج از کشور به هم میهنانشان در شرایط تحریم، از سازمان‌های دیگر جهانی خواسته شود مسائل انسانی و درمانی را بر مسائل سیاسی ترجیح دهند. اطمینان دارم این موضوع تقاضای بسیاری دیگر از ایرانیان سراسر جهان است.


انسانیت اقتضاء دارد نا اقدام و عمل فوری صورت پذیرد، در غیر این صورت افراد زیادی در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. بدیهی است هر نوع تاخیر در این مسئله موجب از دست رفتن جان انسان‌های بی گناه و همچنین احتمال شیوع گسترده‌تر این ویروس خطرناک خواهد شد و در این صورت، مسئولیت و عواقب آن متوجه همه کسانی است که سلامت را سیاسی کرده و از مسئولیت خود در قبال جان انسان‌ها چشم پوشیده اند.

با آرزوی موفقیت
ابوالفضل فاتح شهروند ایرانی / پزشک و متخصص رسانه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی