تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی:

احتمال بازار سیاه تجهیزات پزشکی و دارو وجود دارد

به دلیل نوسانات قیمت ارز، احتمال احتکار، کم فروشی، ایجاد بازار سیاه و دلالی تجهیزات پزشکی درمانی و دارو وجود دارد.

کد خبر: ۵۳۲
۱۰:۲۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ایرج خسرونیا گفت: حتی اگر دلار نیز قیمت ثابتی پیدا کند، بهانه در دست عده ای وجود دارد که اجناس و لوازم موجود در انبارهای خود را با قیمتی بالاتر به بیماران و مصرف کنندگان خدمات پزشکی و درمانی بفروشند، این مساله باعث می شود گاهی بیماران به موقع به مسیر درمانی خود نرسند.

معاون پیشین سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، با توجه به شعار امروز از هفته سلامت که تاکید ویژه ای بر دسترسی و توجه به سلامت فقرا و افراد بی بضاعت دارد، افزود: در صورت بلاتکلیفی قیمت واقعی تعرفه های درمان و عدم تامین منابع بیمه ای، بیماران فقیر و کم بضاعت مجبور به تحمل فشارهای مختلف از جمله تهیه دارو و لوازم مورد نیاز از بازار سیاه و دچار مشکلات جبران ناپذیر یا انصراف از مسیر درمان خود و خانواده می شوند.

رییس بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: نگهداری دارو و تجهیزات در انبارها و گمرک با هدف افزایش دادن قیمت ها، نگرانی و دغدغه ای مهم و کلیدی محسوب می شود.

خسرونیا همچنین با اشاره به رقم اعلامی تورم از سوی دولت (نرخ تورم سال 96، 6 / 9 درصد اعلام شد)، گفت: آنچه در جامعه، زندگی مردم و قیمت ها مشاهده می شود بنظر می رسد با رقم منطقی تورم متفاوت است.

وی در عین حال به نکته دیگری اشاره کرد و آن اعلام نشدن تعرفه های درمانی سال 97 است.

خسرونیا اظهار کرد: با گذشت یک ماه از سال جدید، تعرفه های درمانی سال 97 اعلام نشده و زمزمه ها حاکی از اعلام بدون تغییر قیمت ها و تعرفه هاست.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که 21 تا 24 اردیبهشت 97 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، افزود: اقتصاد درمان و بهداشت و همچنین چالش های عرصه خدمات پزشکی بخشی از موضوعات مورد بحث و گفت و گو در این گنگره است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی