تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
«طیبه صفایی» فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با "دیدارنیوز"؛

عدم ائتلاف اصولگرایان عدول از منویات رهبری است/مطالبات مقام معظم رهبری همان مطالبات مردم است

News Image Lead

شورای ائتلاف اصولگرایان لیست ۹۰ نفره‌ای را منتشر کرد که چهره‌های پایداری هم در آن حضور داشتند، ولی چند روز بعد از رونمایی از لیست ۹۰ نفره شورای ائتلاف تهران، جبهه پایداری لیست اولیه و ۶۰ نفره خود را رسانه‌ای کرد که تنها ۲۵ نقطه مشترک با آن لیست داشت. هواداران این طیف سیاسی با وجود اخباری که منتشر می‌شود، هنوز بر سر نحوه تعیین لیست نهایی با هم به توافق نرسیده‌اند و مهم‌تر از همه اینکه قرار گرفتن جبهه پایداری در کنار دیگر اصولگرایان، یک سوال جدی به نظر می‌رسد که پاسخ آن غیرقابل پیش‌بینی نیست. در همین خصوص، طیبه صفایی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در گفتگو با دیدارنیوز درباره ائتلاف بین اصولگرایان گفت:در صورتی که به معنای واقعی پیرو ولایت فقیه باشیم و منویات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهیم؛ چه عضو جبهه پایداری باشیم و چه غیر آن، باید نقطه اشتراک‌مان را دستیابی به ائتلاف قرار دهیم، زیرا در نهایت مقام معظم رهبری مطالبات و دغدغه‌های مردم را اعلام می‌کنند و در صورتی که این مسئله ندید گرفته شود به نوعی نشان دهنده عدول از این نقطه به حساب می‌آید.

کد خبر: ۵۰۱۶۴
۱۰:۲۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ زمان کوتاهی تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و گروه‌های سیاسی در جستجوی راهکاری برای ساماندهی نیرو‌های خود جهت ورود به کارزار رقابت هستند. در این میان، اصولگرایان نیز ذیل شورای ائتلاف در حال تدوین سازوکاری برای تعیین لیست و نفرات نهایی‌شان هستند، اما مسئله مهم همچنان چالش وحدت برای آنان است.

 

هواداران این طیف سیاسی با وجود اخباری که منتشر می‌شود، هنوز بر سر نحوه تعیین لیست نهایی با هم به توافق نرسیده‌اند و مهم‌تر از همه اینکه قرار گرفتن جبهه پایداری در کنار دیگر اصولگرایان، یک سوال جدی به نظر می‌رسد که پاسخ آن غیرقابل پیش‌بینی نیست. مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفته است "این احتمال وجود دارد که جبهه پایداری جدا از شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی لیست انتخاباتی دهد"، تصمیمی که اصلا بعید به نظر نمی‌رسید.

 

در همین راستا می‌توان به اظهار نظر علیرضا زاکانی از افراد نزدیک به جبهه پایداری اشاره کرد که به نظر می‌رسد خود را برای رقابت با محمد باقر قالیباف جهت کسب مقام ریاست مجلس آماده می‌کند. هنوز به یاد داریم که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ جلیلی حاضر به کناره‌گیری به نفع قالیباف نشد و حامیان شهردار اسبق تهران بر این اعتقاد بودند که اگر این اتفاق روی می‌داد، قالیباف شانس قابل توجهی داشت و می‌توانست پیروز رقابت با حسن روحانی باشد.

 

در حالی اعضای ستاد قالیباف چنین اظهارنظر می‌کنند که وابستگان به جبهه پایداری، او را از ابتدا برای "انتخاب اصلح" مناسب نمی‌دانستند، بر همین اساس برای پیروزی‌اش درانتخابات؛ نه تنها سرمایه‌گذاری نکردند، بلکه از اعلام هرگونه حمایت نیز سرباز زدند. برای مجلس هم به نظر می‌رسد رویه گذشته در حال تکرار شدن است. نیروهای جبهه ‌پایداری تاکنون همراهی لازم را نداشتند و این شرایط احتمالا به انتشار لیست جداگانه توسط آن‌ها می‌انجامد. 

 

مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری چندی قبل در همین رابطه گفته بود که اصولگرایی منسوخ شده و ما دیگر با آن کاری نداریم. صادق محصولی قائم‌مقام دبیرکل هم در سخنانی به‌شدت به اصولگرایان و مدل لیست‌بندی انتخاباتی‌شان تاخته بود، اما با این وجود شنبه شب شورای ائتلاف اصولگرایان لیست ۹۰ نفره‌ای را منتشر کرد که چهره‌های پایداری هم در آن حضور داشتند، ولی چند روز بعد از رونمایی از لیست ۹۰ نفره شورای ائتلاف تهران برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران، جبهه پایداری لیست اولیه و ۶۰ نفره خود برای انتخابات تهران را رسانه‌ای کرد که تنها ۲۵ نقطه مشترک با آن لیست داشت.

 

در همین خصوص، طیبه صفایی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در گفتگو با دیدارنیوز درباره ائتلاف بین اصولگرایان گفت: بدون شک برای دستیابی به اهداف، باید وحدت و اتحادی بین مجموعه همفکر وجود داشته باشد، بنابراین جهت دستیابی به این مسئله نیاز است تا خودنمایی‌ها کنار گذارده شود و در راستای اهدافی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند، گام برداشته شود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: براساس منویات رهبری، نیرو‌های جوان و تازه نفس‌تر باید به صحنه آیند تا اعتماد مردم جلب شود و در راستای گزینش چنین افرادی، لازم است تا توافق و تفاهم به دست آید.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص اظهار داشت: در صورتی که اهداف و چشم‌انداز‌ها مشترک باشد نباید در اجرا به صورت موردی بین این گروه‌ها اختلاف‌نظر پیش آید، برهمین اساس نیاز است تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک شود و خودستایی‌ها کنار رود.

 

نماینده مجلس هشتم دراین‌باره تصریح کرد: مسئله‌ای که در این رابطه باید مورد توجه قرارگیرد دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که قاعدتا در راستای آن پاسخ به مطالبات مردمی باید مدنظر باشد، برهمین اساس درخصوص تحقق ائتلاف، چشم انداز روشنی می‌بینم و براین تصورم که هر قدر به انتخابات اسفند نزدیک می‌شویم وحدت نظر‌ها در عمل به نتیجه خواهد رسید و به یک جمع بندی اصولی دست می‌یابند، زیرا این مسئله نوعی دغدغه مردم به حساب می‌آید.

 

صفایی در این رابطه که جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر به کنار گذاشتن کاندیدای خود به نفع محمدباقر قالیباف نشد و به نظر می‌رسد از همین امروز زاکانی خود را رقیب قالیباف برای ریاست احتمالی مجلس می‌داند، توضیح داد: با توجه به داشتن تجربه نمایندگی در مجلس، مسئله مهم این است که از اکنون درباره ریاست آن نمی‌توان نظر داد و فرد منتخب را معرفی کرد، پس از تشکیل مجلس، جمع نمایندگان در این‌باره تصمیم خواهند گرفت و اتفاقا این موضوع از جمله مباحث اختلاف برانگیز در پارلمان به حساب می‌آید و همانطور که اشاره کردم، نمی‌توان برای مجلسی که ۷ یا ۸ خرداد ماه کار خود را آغاز می‌کند، چنین پیش‌بینی‌هایی را مطرح ساخت.

 

وی درباره اظهارنظر آقا تهرانی و صادق محصولی که نمایانگر عدم پذیرش ائتلاف از سوی جبهه پایداری است، تاکید کرد: در صورتی که به معنای واقعی پیرو ولایت فقیه باشیم و منویات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهیم؛ چه عضو جبهه پایداری باشیم و چه غیر آن، باید نقطه اشتراک‌مان را دستیابی به ائتلاف قرار دهیم، زیرا در نهایت مقام معظم رهبری مطالبات و دغدغه‌های مردم را اعلام می‌کنند و در صورتی که این مسئله ندید گرفته شود به نوعی نشان دهنده عدول از این نقطه به حساب می‌آید و قاعدتا خواست این مجموعه نباید چنین مسئله‌ای باشد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: بحث اصولگرایی یا مباحث دیگر به نظرم بازی با کلمات است و نهایتا محور ما در نقطه اشتراک تمام این گروه‌ها ولایت فقیه است و مطالبات مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گیرد که همان مطالبات مردم به حساب می‌آید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی