تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

عباس امیری‌فر: نواصولگرایی دیگر مطرح نیست/ائتلاف اصولگرایان حتما به اجماع می‌رسد/معرفی لیست از سوی احمدی‌نژاد حرکتی انتحاری است

حجت الاسلام عباس امیری‌فر روحانی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با دیدارنیوز درباره شکل‌گیری شورای ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات اسفندماه گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان حتما به اجماع می‌رسد و ساز و کار آن هم برای تحققش در نظر گرفته شده، ولی شکل نهایی به خود نگرفته است. طرح نواصولگرایی قالیباف هم به دوره‌های قبل ارتباط پیدا می‌کند، اکنون به دلیل اشتیاق برای دستیابی به ائتلاف، این مباحث را مطرح نکرده است، به این معنا که دیگر نواصولگرایی مورد توجه نیست. البته توصیه حضرت آقا هم به جوانگرایی است که در لیست اصولگرایان تحت‌نظر قرار داده شده تا چهره‌های جدید معرفی شوند.

کد خبر: ۴۹۷۶۴
۱۲:۵۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مژگان فرجی: فرارسیدن فصل انتخابات برای طیف‌های سیاسی با مباحث فراوانی همراه می‌شود که یکی از مهم‌‍ترین آن‌ها تحقق ائتلاف بین نیرو‌های درونی جناح‌های مختلف سیاسی است. محمدباقر قالیباف پس از آنکه چند بار در انتخابات ریاست‌جمهوری تحت عنوان کاندیدا شرکت کرده بود و با ناکامی روبرو شد عاقبت به این نتیجه دست یافت که باید برای مجلس هزینه کند، اما بحث بر سر این است که آیا لیستی با سرلیستی محمد باقر قالیباف که پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری نقد‌های تندی نسبت به هم طیفی‌های خود مطرح کرد، شکل خواهد گرفت؟

 

شهردار سابق تهران در مهم‌ترین نقد خود به اصولگرایان تلویحا بیان داشت که آنان کارآیی خود را از دست داده‌اند و مشخصا از "نواصولگرایی" صحبت به میان آورد، بحثی که به شدت مورد نقد دوستان سابق او قرار گرفت، اما با این حال همراهانش معتقدند با سرلیستی قالیباف، اصولگرایان به ائتلاف دست خواهند یافت.

 

اما مسئله اینجاست که از گروه احتمالی محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس که بگذریم، توافق جبهه پایداری با ائتلاف اصولگرایان بحث دیگری به حساب می‌آید که قابل تامل است. باید مدنظر داشت که اعضای جبهه پایداری، کم ادعا برای ورود به مجلس و در دست گرفتن مدیریت آن نیستند، بنابراین پیوستن‌شان به ائتلاف اصولگرایان بدون هیچ وعده‌ای برای آینده کمی بعید به نظر می‌رسد.

 

از سوی دیگر قالیباف که مطرح کرده بود جوان‌ها وارد عرصه انتخابات شوند، با وجود ثبت‌نام افرادی مانند غلامرضا مصباحی‌مقدم و یا مصطفی میرسلیم علاوه براینکه ورود جوان‌تر‌ها را با اما و اگر روبرو می‌سازد، در شکل‌گیری ائتلاف هم تشکیک به وجود می‌آورد؛ بنابراین شهردار سابق تهران برای کسب کرسی مجلس و احتمالا ریاست آن، یا باید چشم خود را بر شعار‌های سابقش ببندد و تنها به نقد تند از دولت بسنده کند یا اینکه عطای ائتلاف را به لقای آن ببخشد.

 

حجت الاسلام عباس امیری‌فر روحانی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با دیدارنیوز درباره شکل‌گیری شورای ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات اسفندماه گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان حتما به اجماع می‌رسد و ساز و کار آن هم برای تحققش در نظر گرفته شده، ولی شکل نهایی به خود نگرفته است.

 

وی درخصوص ورود سه گروه از اصولگرایان (جبهه پایداری، قالیباف و اصولگرایان سنتی) در عرصه انتخابات و تردید در مورد قرار گرفتن آن‌ها در یک لیست نهایی بیان کرد: حضور اصولگرایان درقالب تیم‌های مورد اشاره هنوز در حد گمانه‌زنی است و به صورت قطعی درنیامده، ولی با توجه به شرایط جامعه و در نظر گرفتن سهمیه‌ها برای گروه‌های گوناگون، اصولگرایان به ائتلاف دست پیدا خواهند کرد.

 

این روحانی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم درباره پذیرش سرلیستی قالیباف از سوی اصولگرایان اظهار داشت: بر اساس آرای آقای قالیباف در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌توان به این درک دست یافت که او در تهران هواداران زیادی دارد، بنابراین سرلیستی‌اش با مشکلی روبرو نخواهد شد. از سوی دیگر با توجه به عملکرد دو سال اخیر شورای شهر که بدون برنامه، پروژه و کار مثبتی بودند، در آرای بالای قالیباف شکی باقی نمی‌ماند و سرلیستی او به این مسئله کمک خواهد کرد.

 

امیری‌فر در‌باره موضع جبهه پایداری و تن دادن اعضای آن به ائتلاف با توجه به اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، جلیلی به نفع قالیباف کنار نرفت، ابراز کرد: شرایط حاکم در زمان‌های مختلف دارای تفاوت است، پروژه ریاست‌جمهوری نیز با انتخابات مجلس فرق دارد. ریاست‌جمهوری کل کشور را در برمی‌گیرد، ولی مجلس چنین نیست؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که قالیباف برای کسب آرای مورد نیاز جهت انتخابات مجلس با مشکل خاصی روبرو شود.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت نهم در این باره که با توجه به اظهار نظر افرادی مانند زاکانی و رسایی، به نظر نمی‌رسد که پایداری‌ها تسلیم ائتلاف شوند، توضیح داد: اظهارنظر‌های فوق، طبیعی است زیرا گرو‌ه های سیاسی مختلفی در جامعه وجود دارد و هر کدام هم نظرات خود را بیان می‌کنند، ولی در نهایت براساس مطالبی که اکنون در سایت‌ها و مصاحبه‌ها انعکاس پیدا می‌کند، پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان انجام داد، باید منتظر ماند و ملاحظه کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

 

عباس امیری‌فر: نواصولگرایی دیگر مطرح نیست/ائتلاف اصولگرایان حتما به اجماع می‌رسد/معرفی لیست از سوی احمدی‌نژاد حرکتی انتحاری است

 

 

وی با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، چرایی نیاز به ائتلاف اصولگرایان با توجه به نبود حریف قدرتمند را چنین توضیح داد: رد صلاحیت تنها شامل حال اصلاح‌طلبان نشده، در بین اصولگرایان هم مشاهده می‌شود، اما ممکن است میان اصلاح‌طلبان بیشتر باشد. شورای محترم نگهبان برای رد صلاحیت‌ها نگاه به بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ندارد، زیرا شرایط ممکلت به دلیل نیاز به تضارب آرا چنین کاری را به مصلحت نمی‌داند، بنابراین باید برای حضور بیشتر، تلاش حداکثری انجام داد، البته برخی از اصلاح‌طلبان ادعا کرده‌اند که از انتخابات، کنار خواهند کشید. با توجه به اینکه چنین کاری مصلحتی در پی ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد که در نهایت با یک لیست واحد به انتخابات ورود پیدا کنند.

 

این فعال اصولگرا در ادامه افزود: ائتلاف از این جهت که مانع تقسیم آرا می‌شود، دستیابی به آن مورد اصرار قرار می‌گیرد، زیرا تجربه به اثبات رسانده در تهران مردم به صورت لیستی آرای خود را به صندوق می‌اندازند، البته در کنار این مسئله نامزد‌های منفرد هم حضور دارند.

 

امیری‌فر درباره ائتلاف بین اصولگرایان با توجه به مباحث مطرح شده از سوی قالیباف تحت عنوان نواصولگرایی در کنار ثبت‌نام افرادی مانند مصباحی مقدم یا میرسلیم، تصریح کرد: اظهارنظر محمدباقر قالیباف به شرایط گذشته مربوط است و طرح نواصولگرایی او هم به دوره‌های قبل ارتباط پیدا می‌کند، اکنون به دلیل اشتیاق برای دستیابی به ائتلاف، این مباحث را مطرح نکرده است، به این معنا که نواصولگرایی مورد توجه نیست. البته توصیه حضرت آقا هم به جوانگرایی است که در لیست اصولگرایان تحت‌نظر قرار داده شده تا چهره‌های جدید معرفی شوند.

 

این روحانی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم در ادامه افزود: چهره‌هایی که به طور کلی حضور دارند، کمتر تکراری خواهند بود، بر همین اساس آقایانی که پیش‌بینی می‌کردند احتمال حضورشان در لیست وجود ندارد، دست به ثبت نام نزدند. از سوی دیگر بر اساس آنکه قالیباف هم روش خود را تغییر داده است، ۹۰ درصد پیش‌بینی می‌شود که نسبت به گذشته موفق‌تر خواهد بود.

 

وی درباره وجود مباحثی مانند املاک نجومی و مشکلات اقتصادی در خصوص آقای قالیباف خاطرنشان کرد: ادعا‌های فوق درهیچ دادگاهی به اثبات نرسیده و تنها در سایت‌ها مطرح شده که در خصوص هر فردی هم می‌تواند طرح شود، علاوه بر این ممکن است زیرمجموعه مدیر هر تشکیلاتی مرتکب تخلفاتی شود، اما ربطی به آن مقام ارشد نداشته باشد، به عبارتی دیگر هر فردی که به مدت ۱۰ یا ۱۲ سال در مجموعه‌ای مسئولیتی برعهده دارد، امکان انجام خطا در زیرمجموعه‌اش محتمل است، اما همانطور که مورد اشاره قرار دادم، ربطی به فرد مسئول ندارد.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت نهم درباره انتشار لیست احتمالی از سوی محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس یادآور شد: تمام تلاش آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است و با توجه به اینکه چهره‌های شاخص‌شان هم رد صلاحیت شدند، بابت مجلس هزینه نمی‌کند، البته ممکن است از چهره‌های خاموش، طرفداران او وارد عرصه رقابت انتخاباتی بشوند، ولی آرای قابل توجهی کسب نخواهند کرد.

 

امیری‌فر در پایان اضافه کرد: در صورتی که احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس لیستی معرفی کند، دست به یک حرکت انتحاری زده است، زیرا افراد تحت معرفی او، آرای مورد نیاز را به دست نخواهند آورد، بنابراین به اعتبارش لطمه می‌خورد. احمدی‌نژاد حتی در صورتی که برای ۱۴۰۰ وارد عرصه انتخابات شود هم به طور حتم با توجه به کار‌هایی که انجام داده، ردصلاحیت خواهد شد. دور قبل هم این پیش‌بینی را انجام دادم و بسیاری فحاشی کردند، ولی در نهایت معلوم شد به اتفاق آرا و به شکل بی‌سابقه‌ای به اجماع، صلاحیت او را وارد ندانستند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی