تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

حریری: دولت موقت، راه حل بحران لبنان نیست

درپی شدت گرفتن تظاهرات مردمی لبنان، نخست‌وزیر موقت این کشور از طولانی شدن روند تشکیل دولت جدید انتقاد کرد.

کد خبر: ۴۹۶۰۹
۱۵:۴۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از سایت النشره، سعد حریری، نخست‌وزیر موقت لبنان در سخنانی در واکنش به تشدید تظاهرات مردمی شهروندان لبنانی در اعتراض به تشکیل نشدن دولت، اظهار کرد: دولت ما برای انتقال به یک دولت جدید استعفا داد اما به تأخیر افتادن تشکیل دولت تا ۹۰ روز کشور را به سمت نامعلومی سوق می‌دهد.

وی افزود: لازم است که دولت جدید هرچه سریع‌تر تشکیل شود تا شکاف ایجاد شده را ترمیم کرده و روند فعلی و پیامدهای اقتصادی و امنیتی که هر روز بدتر می‌شود را متوقف کند.

حریری خاطرنشان کرد: ادامه دولت موقت راه حل (بحران) نیست و باید مانع از هدر رفتن وقت شد و دولت باید پذیرای مسؤولیتش باشد.

وی ادامه داد: ارتش و تمامی نیروهای امنیتی مسؤولیت خود را در قبال اعمال قوانین و ممانعت از لطمه زدن به صلح داخلی بر عهده می‌گیرند و هر روز پیامدهای درگیری با جنبش‌های مردمی را متحمل می‌شوند.

نخست‌وزیر موقت لبنان همچنین گفت: درجا زدن امنیتی برای مواجهه با مردم به معنای ورود به بحران و اصرار بر انکار واقعیت جدید سیاسی است.

لبنان چند شبی است که شاهد تظاهرات مردمی علیه تشکیل نشدن دولت این کشور است و طی چند شب گذشته درگیری‌های شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی در خیابان‌های بیروت شکل گرفت که به مجروح شدن شمار زیادی از دو طرف منجر شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی