تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
یک المپیک؛ دو سرنوشت!

فوتبال شرمسار، والیبال پرغرور

امروز دو تیم پرطرفدار ورزشی ایران در دو میدان متفاوت به دنبال برآوردن آرزو‌های خود و فوج هواداران ایرانی بودند، تیم ملی المپیک در تایلند و در مسابقات انتخابی فوتبال المپیک و تیم ملی والیبال نیز در چین در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک. هرچند ملی پوشان فوتبال از کره جنوبی شکست خوردند اما فینال رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک با درخشش تیم ملی ایران همراه بود. تیم ملی ایران در شرایطی که بازیکنان آن سوگوار بودند و بازوبند سیاه را به نشانه احترام به کشته شدگان پرواز اکراین بسته بودند به مصاف چین رفتند. چینی‌ها که در دور مقدماتی هم به ایران باخته بودند در فینال هم رقیب جانداری نبودند و مثل بازی نخست در سه ست پیاپی در برابر بلندقامتان پارسی شکست خوردند.

کد خبر: ۴۸۶۴۳
۱۷:۲۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: طرفداران تیم‌های ملی ورزشی ایران در روز‌های اخیر، اوقات پرهیجان و اضطرابی را پشت سر گذاشته اند و گاهی از لذت سیراب و گاهی در ناامیدی غرق شده اند. امروز دو تیم پرطرفدار ورزشی ایران در دو میدان متفاوت به دنبال برآوردن آرزو‌های خود و فوج هواداران ایرانی بودند، تیم ملی المپیک در تایلند و در مسابقات انتخابی فوتبال المپیک و تیم ملی والیبال نیز در چین در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک...
 
 
فوتبال شرمسار، والیبال پرغرور

در تایلند جوانان تیم ملی المپیک ایران در برابر تیم امید کره جنوبی قرار گرفتند در حالی که کره جنوبی به خاطر پیروزی در نخستین مسابقه خود مقابل چین، با اعتماد به نفس بیشتری وارد میدان شد. امید‌های ایران نیز با تساوی در برابر ازبکستان در بازی نخست، با تمام قوا پا به میدان گذاشتند تا برنده این مسابقه مهم باشند. شاید اگر ترتیب مسابقات امید ایران برعکس روند فعلی آن بود وضعیت دو تیم نیز ۱۸۰ درجه تفاوت می‌کرد. امید‌های ایران اگر در بازی نخست با حریف ساده تری مثل چین روبرو می‌شدند شاید کمبود‌های خود در بازی‌های تدارکاتی را بیشتر جبران می‌کردند، اما به هر صورت تقدیر این است که دو بازی نخست ایران در حد فینال باشد.

به هر حال در عصرگاه مرطوب استادیوم سانگکلا، ایران و کره جنوبی به مصاف هم رفتند و در حالی که انتظار می‌رفت تیم امید ایران نمایش بهتری نسبت به بازی اول داشته باشد، اما این کره ای‌ها بودند که سوار بازی شدند. سرخ پوشان کره در دقیقه ۲۲ بازی به نخستین گل خود دست پیدا کردند و در حالی که امید‌های ایران هنوز خودشان را پیدا نکرده بودند دومین گل کره جنوبی هم در دروازه فرعباسی سنگربان ایران جای گرفت.

در نیمه دوم ایران تلاش بیشتری برای جبران نتیجه به خرج داد، اما در میانه میدان اشتباهات ایران زیاد بود و در عین حال بازیکنانی مثل اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی هم نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده به درستی استفاده کنند. حتی بازیکنی مثل محمد محبی هم دور از انتظار ظاهر شد که حتی حمید استیلی را مجبور به تعویض او و قائدی کرد.

ایران البته در دقیقه ۵۴ توسط شکاری به گل رسید، اما با وجود فرصت‌های دیگر، نتیجه ۲ بر ۱ پابرجا ماند تا کره جنوبی با کسب ۶ امتیاز نخستین تیم صعود کننده به مرحله بعدی باشد. به این ترتیب امید‌های ایران باید منتظر بازی‌های آتی باشند و معجزه‌ای که شاید آن‌ها را به مرحله بعد بفرستد.
 
 
فوتبال شرمسار، والیبال پرغرور

 
اما در جیانگمن چین، فینال رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک با درخشش تیم ملی ایران همراه بود. تیم ملی ایران در شرایطی که بازیکنان آن سوگوار بودند و بازوبند سیاه را به نشانه احترام به کشته شدگان پرواز اکراین بسته بودند به مصاف چین رفتند. چینی‌ها که در دور مقدماتی هم به ایران باخته بودند در فینال هم رقیب جانداری نبودند و مثل بازی نخست در سه ست پیاپی در برابر بلندقامتان پارسی شکست خوردند.

با این پیروزی یک طرفه، ایران ضمن قهرمانی به عنوان تنها تیم صعود کننده به المپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شد. این پیروزی فوق العاده و شادی بخش شاید تسکینی بر درد‌های مردم ایران به خاطر اتفاقات روز‌های اخیر باشد و باید از این بابت به والیبالیست‌های ارزشمند ایران تبریک گفت و از آن‌ها تمجید کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی