تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

امیدهای ایران المپیک را از دست دادند/ آخ که چه زجری کشیدیم...

تیم ملی ایران با وجود پیروزی در برابر چین و به دلیل گل شماری، جایش را به ازبکستان داد و برای دهمین بار با المپیک خداحافظی کرد. حسرت حضور در المپیک حالا به ۴۸ سال خواهد رسید اگر چیزی به نام فوتبال در دوره‌های بعدی المپیک باقی بماند.

کد خبر: ۴۹۱۰۷
۱۶:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: آخرین بازی تیم امید ایران در مرحله گروهی مسابقات انتخابی فوتبال المپیک ۲۰۲۰ امروز در ورزشگاه تینسولالون سونگلا در تایلند در برابر تیم چین برگزار شد، دیداری که کاملا تحت تاثیر دیگر بازی مهم این گروه بین کره جنوبی و ازبکستان قرار داشت. امید‌های ایران که پس از تساوی مقابل ازبک‌ها و باخت به کره جنوبی با تمام وجود باید در این بازی حمله می‌کردند، با تغییراتی در ترکیب پا به میدان گذاشتند.
 
 
آخ که چه زجری کشیدیم...

ترکیب تیم المپیک ایران به این شرح بود: حبیب فرعباسى، عارف آقاسى، مجتبى نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانى، مهدى مهدى خانى، امید نورافکن، جعفر سلمانى، على شجاعى و اللهیار صیادمنش. در این بازی حمید استیلی تصمیم گرفت امید نورافکن کاپیتان تیم را به میانه میدان بفرستد و از او در خط هافبک بازی بگیرد، جایی که به موقعیت واقعی این بازیکن در بازی های باشگاهی نزدیکتر است. از قضا این تغییر کارگر افتاد و امید نورافکن در بازی سازی و خلق موقعیت برای مهاجمان بسیار بهتر از بازی های قبل عمل کرد اما در نیمه نخست مسابقه، مهاجمان ایران در استفاده از فرصت های پرتعداد ناتوان نشان دادند.

نیمه نخست در شرایطی به پایان رسید که امید‌های ایران برتری محسوسی نسبت به چین داشتند، اما موتور گلزنی مهاجمان روشن نشد. در نیمه دوم با تعویض جعفر سلمانی و آمدن مهدی قائدی به زمین، انتظار می‌رفت بازی ایران هجومی‌تر شود، اما شمار حملات خطرناک امید‌ها روی دروازه چین کاهش یافت. در نیمه دوم البته تیم چین نیز دفاع بهتری انجام داد و در ضدحملات نیز بهتر ظاهر شد تا جایی که در دقیقه ۶۶ بازی حتی یک بار تیر دروازه ایران را هم به لرزه درآورد.

لحظاتی پس از این فرصت خطرناک، داور در یک صحنه مشکوک حتی حکم به یک ضربه پنالتی به سود ایران داد که پس از بررسی کمک داور ویدیویی، آن را مردود اعلام کرد. در این لحظات از مسابقه بازی احساسی و شتابزده از سوی بازیکنان ایران، امید به گلزنی و کسب پیروزی را به شدت کاهش داد در حالی که بازی دیگر این گروه نیز با تساوی ۱ – ۱ ادامه داشت.
 
در حالی که لحظات به سرعت در نیمه دوم سپری می‌شد حسین زاده به جای شجاعی وارد زمین شد تا آخرین تعویض ایران نیز شکل بگیرد. در همین لحظات بود که کره جنوبی دومین گل را به ازبکستان زد و شرایط را برای صعود ایران فراهم کرد، اما همچنان تیم ایران در حسرت یک گل می‌سوخت. ۱۵ دقیقه پایانی بازی با استرس زیاد سپری شد و حملات امید‌های ایران ادامه داشت تا اینکه یک برخورد در محوطه جریمه چین و سرنگون شدن مهدی قائدی قفل دروازه چینی‌ها را باز کرد. داور به پنالتی رای داد و امید نورافکن توپ را در خلاف جهت حرکت دروازه بان چین به گل تبدیل کرد.

این گل کمی به ریتم بازی ایران سرعت بخشید، اما حملات بازیکنان به دلیل دستپاچگی و خطا‌های محاسباتی به نتیجه نمی‌رسید. در ۵ دقیقه اضافی بازی یک فرصت استثنایی هم به قائدی رسید که ضربه سر او در کمال ناباوری از کنار دروازه به اوت رفت. آخرین لحظات بازی هم به همین ترتیب سپری شد و در نهایت تیم ملی ایران با وجود پیروزی در برابر چین و به دلیل گل شماری، جایش را به ازبکستان داد و برای دهمین بار با المپیک خداحافظی کرد. حسرت حضور در المپیک حالا به ۴۸ سال خواهد رسید اگر چیزی به نام فوتبال در دوره‌های بعدی المپیک باقی بماند.

حمید استیلی نیز در پایان بازی از مردم به خاطر صعود نکردن عذرخواهی کرد در حالی که پیش از آغاز مسابقات بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این کادر فنی استحقاق در اختیار داشتن این تیم را نداشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی