تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

دلخوش: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به دنبال دانه درشت‌ها باشند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی را نمی‌توان با مدیریت عادی هدایت کرد، گفت: زندگی و اقتصاد مردم امروز دچار یک مشکل شده‌ است و مسئولین باید به منزله مدیرجنگی وارد این عرصه شوند تا بتوانند زمینه رفاه معیشتی مردم عادی را بهبود بخشند.

کد خبر: ۴۶۶۹
۱۲:۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سیدکاظم دلخوش با بیان اینکه اقتصاد در کشور ما از ابتدا دچار بیماری‌هایی بوده است، اظهار کرد: پس از انقلاب به صورت مقطعی روی اقتصاد کار شد و جواب هم داد ولی آنطور که باید، تاکنون نتیجه‌ای نگرفتیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم افزود: در کشور ما کسی که می‌خواهد مسئولیت اقتصادی در بخش‌های مختلف را برعهده گیرد، باید حتما از دو نوع تخصص «سواد اقتصادی» و «جایگاهی در بین مردم جامعه» برخوردار باشد و نیازهای روزمره مردم را بشناسد. اگر کسی یکی از این تخصص را نداشته باشد قطعا با وجود فرهنگ عمومی نمی‌تواند اقتصاد کشور را بچرخاند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود این است که در مدیریت کشور خصوصا بخش‌های اقتصادی دچار ضعف هستیم، گفت: باید مدیران اقتصادی نظام ابتدا بپذیرند که در چه شرایطی هستیم سپس اقدام به برنامه ریزی‌های جامع و عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: در گذشته تحریم‌ها به گونه‌ای بود که برای حل مشکلات مردم می‌توانستیم تحریم‌ را دور بزنیم یا از برخی امکانات دیگر کشورها برای حفظ اقتصاد کشور بهره‌مند شویم ولی امروز با وجود «ترامپ» و حامیانش، کنترل تحریم‌ها هم مشکل شده است.

دلخوش با تاکید بر اینکه باید حتما چالش‌های پیش رو را مدیریت کنیم، افزود: یکی از چالش‌های نظام اقتصادی «مدیریت ارز و سکه» است،‌ اینکه بیان می‌کنند حباب ایجاد شده قابل پذیرش نیست زیرا ما به عنوان مدیران اقتصادی نباید زمینه بروز حباب‌های اقتصادی را فراهم می کردیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم تصریح کرد: ارز و سکه را به عنوان منابع درآمدی خود شناسایی نکردیم، از محل پتروشیمی‌ها، نفت و صادرات کالاها و... واردات ارز داشتیم در حالیکه واردات ارز بیشتر از منابع مصرفی بود.

وی تاکید کرد: امروزه رسانه‌های معاند و ضد انقلاب از هر ابزاری برای تبلیغات علیه نظام ما استفاده می‌کنند تا به کشور ما ضربه بزنند. اگر مدیریت بخش‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برنامه‌ریزی کاربردی نداشته باشند، بر بحران‌های ما افزوده می‌شود.

دلخوش اضافه کرد: متاسفانه در بازار ارز و سکه برنامه‌ریزی کاربردی نداریم و فقط تصمیم‌گیری‌های احساسی و مقطعی داریم، با وجود اینکه نیت مسئولین امر خدمت است اما این روش صحیحی برای خدمت نیست. می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم اما روش درستی نداریم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت با همکاری مجلس ابتدا باید به دنبال استقلال بانک مرکزی باشد، بانک مرکزی سرمایه مردم را دریافت می‌کند اما تصمیم گیرنده دولت است که کار اشتباهی می‌باشد و به عبارتی بانک مرکزی از خود اختیاری ندارد و مجری دستورات دولت است در حالیکه اقتصاد ما نباید دستوری باشد.

وی بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که منابع ارزی هدر نرود؛ وقتی منابع ارزی هدر می‌رود و سامانه «نیما» ناقص است، وقتی ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردکننده بدون نظارت داده می‌شود و وارد کننده جنس را به قیمت روز می‌فروشد، در چنین شرایطی آسیب جدی بر مردم وارد می‌شود.

دلخوش با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی تغییر ساختار در دولت ضروری است، تصریح کرد: اعدام مفسدین اقتصادی الزامی است. باید با کسانی که در شرایط فعلی از نظام اقتصادی و ارز دولتی سوءاستفاده می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

وی بیان کرد: دولت و قوه قضاییه باید مفسدین کلان اقتصادی را معرفی کنند زیرا این باعث می‌شود همه ما مسئولین به نوعی در مظان اتهام قرار گیریم؛ لذا افراد فاسد اقتصادی حتما باید معرفی شوند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم ادامه داد: هر یک از مسئولین کشور که از اقوام خود در پست ‌های مدیریتی بهره گرفته اند باید آنها را اخراج کنند تا آرامش به جامعه باز گردد. باید اصلاح ساختار داشته باشیم، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما باید دقیق و درست نظارت کنند. دستگاه‌هایی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به دنبال دانه درشت‌ها باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید سرمایه گذاران آسیب ببینند، در استان ما یکی از معضلات جدی این است که به سرمایه گذار به جای حمایت، ضربه می‌زنیم، هر شخصی هم که به سرمایه گذار کمک کند مورد اتهام قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی بسیاری از واحدهای تولیدی ما دچار مشکل شدند.

دلخوش افزود: در شرایط بحرانی باید تصمیم بحرانی گرفت نه اینکه با طرح‌های آبکی تصمیم لحظه‌ای گرفته شود که ضرورتی ندارد. دولت باید ساماندهی و برنامه ریزی کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم به مردم توصیه کرد: در زمان رای گیری به افرادی رای بدهید که کارشناس و تخصص‌گرا باشند و فقط صندلی اشغال نکنند. همینطور دولت هم باید از افرادی در پست‌ها استفاده کند که دغدغه مند مردم و متخصص و کاربلد باشد. باید بخش‌های مدیریتی ساماندهی شود، قوه قضاییه هم باید در این جنگ اقتصادی خودش وارد شود و اطمینان را به مردم برگرداند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی