تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با اشاره به طرح واگذاری اراضی کشاورزی به جوانان؛

استاندار کرمانشاه: اگر متقاضیان تلاش نکنند، طرح طرح واگذاری اراضی کشاورزی به جوانان شکست می‌خورد

استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح واگذاری اراضی کشاورزی به جوانان قصرشیرینی، گفت: کسانی که برای این طرح پای کار می‌آیند باید حتما کار و تلاش کنند، وگرنه این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۴۵۸۸۸
۱۳:۵۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

استاندار کرمانشاه: متقاضیان تلاش نکنند، طرح شکست می‌خورد

دیدارنیوز ـ هوشنگ بازوند در نشست صمیمی با جوانان قصرشیرین که امروز (دوم دی) با موضوع واگذاری اراضی کشاورزی به جوانان برگزار شد، اظهار کرد: استارت این طرح از زمان سفر معاون اول رئیس جمهور و طرح موضوع بیکاری جوانان قصرشیرین مطرح شد و بعد از آن با جلسات و رایزنی‌های متعددی که صورت گرفت، مقرر شد اراضی کشاورزی در قالب سامانه گرمسیری در اختیار جوانان قصرشیرین قرار گیرد تا در آن کشاورزی کنند.
 
 وی ادامه داد: اجرای این طرح نیازمند همکاری هر دو طرف یعنی هم مسئولین دستگاه‌های مرتبط و هم خود متقاضیان است و اگر به خوبی انجام شود می‌تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود.
 
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید بدانند که اولویت این طرح اشتغالزایی است، یادآور شد: متقاضیان نیز باید کار و تلاش کنند، چرا که اگر کار و تلاشی صورت نگیرد این طرح با شکست مواجه خواهد شد.
 
 وی با بیان اینکه متقاضیان نباید تصور کنند بدون تلاش و با در اختیار گرفتن این زمین‌ها به ماهیانه ۱۰ میلیون تومان سود می‌رسند، افزود: ما نمی‌توانیم بازاریابی و خرید محصولات را تضمین کنیم، لذا متقاضیان باید از هم اکنون به فکر این کار باشند.
 
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه واگذاری اراضی نیز در چارچوب قوانین جهاد کشاورزی، امور اراضی و امور آب انجام می‌شود، عنوان کرد: این واگذاری به صورت رایگان نیست، بلکه به صورت اجاره‌ای با قرارداد‌های چند ساله و البته با هزینه بسیار ناچیز است.
 
بازوند با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در قالب تعاونی‌های چند نفره پای کار بیایند، اظهار کرد: اگر تقاضا برای اجرای این طرح به صورت شرکتی و سهامی نیز وجود دارد مخالفتی نداریم، اما تجربه نشان داده این کار چندان موفقیت آمیز نیست.
 
 وی همچنین از تخصیص تسهیلات کم بهره به این طرح و تامین آب مورد نیاز کشاورزی خبر داد و یادآور شد: اگرچه تامین زیرساخت‌ها بر عهده متقاضیان است، اما امیدواریم بتوانیم از محل کمک‌های فنی و اعتباری حوزه اشتغال به این بخش کمک کنیم.
 
 وی اجرای این طرح را نیازمند کار کارشناسی دقیق دانست و تاکید کرد: اگر نیاز باشد متقاضیان باید از مشاورین مجرب نیز استفاده کنند.
 
 استاندار کرمانشاه تاکید کرد: عجله‌ای برای اجرای این طرح نداریم. باید بر اساس کار کارشناسی دقیق به جمع بندی برسیم و تعاونی‌ها را تشکیل دهیم.
 
وی با بیان اینکه همین حالا نیز چند سرمایه‌گذار برای در اختیار گرفتن این اراضی کشاورزی پای کار هستند، گفت: تلاش ما این بود که این ظرفیت برای اشتغال جوانان منطقه به کار گرفته شود.
 
 بازوند در ادامه با اشاره به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌هایی که در شهرستان قصرشیرین وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه مشکلی که داریم این است که هیچ کس در عقب ماندگی‌های استان از جمله شهرستان قصرشیرین خود را سهیم نمی‌داند.
 
به گفته استاندار کرمانشاه قصرشیرین در زمینه آب، خاک، زیرساخت‌ها مرزی و ... ظرفیت‌های زیادی دارد، و همه باید دست به دست هم داده و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و هیچ کس نباید تماشاچی باشد.
 
 بازوند در ادامه از میزبانی خوب مردم شهرستان قصرشیرین برای زوار اربعین نیز قدردانی کرد و افزود: اینکه مرز خسروی بعد از سال‌ها و خصوصا پیگیری‌های جدی دو سال اخیر بازگشایی شد بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرد.
 
 استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع امهال وام‌های مناطق زلزله زده نیز اشاره داشت و با بیان اینکه بر اساس قانون هر زمان حادثه غیرمترقبه‌ای رخ دهد دولت موظف است با تایید ستاد حوادث غیر مترقبه دو سال تسهیلات را امهال کند، عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان این موضوع را پیشنهاد دادیم که حتی آن‌هایی که آسیب چندانی ندیده‌اند تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلاتشان امهال شود و با این موضوع موافقت شد.
 
 بازوند با بیان اینکه ۳۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ شهرستان و دو بخش استان امهال شد که سود دو ساله آن ۱۰۵۰ میلیارد تومان بود که دولت به جای مردم باید به بانک مرکزی بپردازد، اضافه کرد: پیگیری‌هایی برای تمدید یک سال دیگر امهال تسهیلات انجام دادیم، اما این امر نیازمند تامین ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سود این تسهیلات است.
 
 وی با بیان اینکه موافقت اولیه مسئولین تا حدودی اخذ شده و در این مورد با رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایی کردیم، عنوان کرد: تلاش کردیم از موضوع سیل زده بودن استان برای تمدید امهال وام‌ها استفاده کنیم، اما باید بدانیم اگر این موضوع به مجلس برود ممکن است مورد موافقت سایر استان‌ها قرار نگیرد و خروجی چندانی نداشته باشد.
 
 بازوند همچنین درباره عدم پخش مسابقات خارجی فوتبال در برخی مناطق، اظهار کرد: این موضوع مختص به استان کرمانشاه یا شهرستان قصرشیرین نیست و بسیاری از نقاط دیگر کشور نیز با این مشکل مواجه هستند.
 
وی از پیگیری برای رفع این مشکل خبر داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی