تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

توزیع سومین محموله داروی آنفلوانزا در زاهدان

با ورود داروی آنفلوآنزا به کشور و همچنین تولید و توزیع نوع داخلی این دارو، سومین محموله داروی آنفلوانزا بین داروخانه‌های زاهدان در حال توزیع است.

کد خبر: ۴۴۶۹۸
۱۴:۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸

توزیع سومین محموله داروی آنفلوانزا در زاهدان

دیدارنیوز ـ دکتر مصطفی صالحی زاده مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بلافاصله پس از شیوع آنفلوآنزا در استان قرص اسلتامیویر به میزان مورد نیاز تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت و متعاقب آن پیگیری‌ها برای تامین شربت اسلتامیویر نیز آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه در دنیا تعداد دارو‌هایی که برای درمان بیماری‌های ویروسی شناخته و تولید شده اند، انگشت شمار می‌باشد و برای تولید و یا واردات این دسته از دارو‌ها هزینه‌های زیادی صرف می‌شود، گفت: به منظورکنترل و نظارت هر چه بهتر بر تجویز و مصرف داروی آنفلوآنزا، این دارو تنها با تایید و تجویز پزشک عفونی و یا متخصص عفونی اطفال در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
 
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: نگهداری و ذخیره دارو در خانه کار درستی نیست، زیرا از یک سو به دلیل استفاده نشدن دارو، تاریخ مصرف آن منقضی شده و باید دور ریخته شود و باعث اتلاف هزینه می‌شود؛ از طرف دیگر ذخیره بی مورد دارو، باعث بروز کمبود دارویی کاذب شده و بیماری را که شدیدا نیازمند دارو است، در تامین دارو خود با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین به هم استانی‌های گرامی توصیه می‌شود از نگهداری دارو در خانه با هدف استفاده در زمان بروز بیماری احتمالی خودداری کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی