تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استراماچونی برنمی گردد به دو دلیل!

بامداد امروز انتشار عکس‌های پرواز استراماچونی به سمت ترکیه، خط بطلانی بود بر تلاش باشگاه برای حفظ و متقاعد کردن او برای ادامه کار و طولی نکشید که هواداران استقلال گروه گروه به سوی ساختمان باشگاه و وزارت ورزش رفتند و اعتراض شدید خود را نسبت به بی کفایتی مدیران ابراز کردند. در همان گیر و دار و با پخش اخبار متفاوت از این ماجرا، اما مشخص شد که عصبانیت طرفداران به جایی نخواهد رسید و استراماچونی به فوتبال ایران بازنخواهد گشت. او در اوج با آبی‌ها وداع کرد. گویا استقلال در گرگ و میش یک غافلگیری بزرگ گرفتار شده است.

کد خبر: ۴۴۴۱۱
۱۴:۲۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: اگر مدیران باشگاه استقلال تا دیروز از شیوه تهاجمی استراماچونی و بلایی که سر تیم‌های دیگر در هشت هفته اخیر آورد لذت می‌بردند، ظرف دیشب و امروز چنان ضرب شستی از سرمربی ایتالیایی خوردند که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. عصر یک شنبه وقتی استراماچونی و دستیارانش در تمرین استقلال حضور نیافتند برخی از دست اندرکاران باشگاه متوجه وخامت اوضاع شدند، اما تلاش مدیریت باشگاه برای یافتن استرا بی ثمر ماند و مرد ایتالیایی در عرض چند ساعت ایران را ترک کرد.
 
 
استراماچونی برنمی گردد به دو دلیل!

استقلالی‌ها که آخر هفته قبل با به دست آوردن صدر جدول سر به آسمان می‌ساییدند و حریف می‌طلبیدند، حالا و فقط در عرض ۴۸ ساعت خود را در کانون یک بحران ملی می‌یابند. باور کردن چنین سقوطی برای هواداران قطعا بسیار مشکل است، اما سیر تحولات فوتبال ایران در چند ماه اخیر نشان می‌دهد که فروافتادن آبی‌ها در چنین بحرانی، چندان هم دور از ذهن نبوده است. در فوتبال ایران همیشه بحران‌ها از رگ گردن به ما نزدیک‌تر هستند!

بامداد امروز انتشار عکس‌های پرواز استراماچونی به سمت ترکیه، خط بطلانی بود بر تلاش باشگاه برای حفظ و متقاعد کردن او برای ادامه کار و طولی نکشید که هواداران استقلال گروه گروه به سوی ساختمان باشگاه و وزارت ورزش رفتند و اعتراض شدید خود را نسبت به بی کفایتی مدیران ابراز کردند. در همان گیر و دار و با پخش اخبار متفاوت از این ماجرا، اما مشخص شد که عصبانیت طرفداران به جایی نخواهد رسید و استراماچونی به فوتبال ایران بازنخواهد گشت. او در اوج با آبی‌ها وداع کرد.
 
دلایل پنهان و آشکار وداع
 
بیانیه باشگاه استقلال درباره ماجرای فسخ قرارداد استراماچونی هم چندان کارساز نبود و از خشم هواداران فرونکاست، اما بررسی این بیانیه نشان می‌دهد که بنا بر کدام دلیل و منطق، سرمربی ایتالیایی از این تیم رفته است. باشگاه استقلال عنوان کرده است که پول استراماچونی را هر چند با تاخیر، اما از طریق شخص ثالث به او پرداخت کرده و از آن سو به نظر می‌رسد که نظام بانکی ایتالیا و اتصال آن به اداره مالیات، این مبلغ را به دلیل همخوان نبودن اظهارات استراماچونی و روند پرداخت پول بلوکه کرده است. اینطور که در خبر‌ها آمده، مسیر ورود پول از خارج به ایتالیا به این ترتیب است که باید در گام نخست به حساب اداره مالیات‌ها واریز شود و پس از کسر مالیات به حساب فرد انتقال پیدا کند. ظاهرا استراماچونی در اظهارنامه خود این پول را به عنوان دستمزد خود به ازای کار در باشگاه استقلال مطرح کرده، اما نهایتا پول از حساب یک شخص و نه از طریق حساب ارزی باشگاه به اداره مالیات وارد شده و شبهه پول شویی درباره آن مطرح شده است. ظاهرا استراماچونی هنوز به پول واریزی استقلال دست پیدا نکرده است و این موضوع می‌تواند آدم حساسی مثل او را تا حد جنون عصبانی کند.

نکته دیگر درباره صفر بودن احتمال بازگشت سرمربی جذاب استقلال به تهران نیز به مدت و مبلغ قرارداد او با باشگاه باز می‌گردد. وکیل استراماچونی در تماس با مدیران باشگاه اعلام کرده که یکی از شروط بازگشت سرمربی این است که مدت قرارداد او از دو سال به یک سال کاهش یابد و مدیران باشگاه استقلال نیز این درخواست را نپذیرفته اند.

اما حلاجی این درخواست نشان می‌دهد که مربی آبی‌ها باهوش‌تر از آن چیزی است که مدیران باشگاه تصور می‌کرده اند. اوایل کار استراماچونی گفته شد که او با مبلغی در حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار یورو به استقلال آمده و قیمت دستیارانش هم حدود یک دهم این مبلغ است. استراماچونی اما وقتی به ایران آمده حتما متوجه گاف‌های بزرگ موجود در میان مدیران فوتبالی ایران شده و حالا می‌خواهد بازی را به سود خود برگرداند. به هر حال وقتی فوتبالیست ضعیفی مثل براندائو با رقم ۵۵۰ هزار دلار وارد فوتبال ایران می‌شود در حالی که در مورد بازیکن بودن او تردید وجود دارد یا وقتی صحبت از دستمزد‌های یک میلیون دلاری برای برخی مربیان یا بازیکنان به گوش می‌رسد، چرا نباید استراماچونی درخواست پول بیشتری داشته باشد؟

حتی شایعه شده که باشگاه الریان قطر که اتفاقا حریف استقلال در جام باشگاه‌های آسیا هم هست، حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار یورو به استراماچونی پیشنهاد داده که نزدیک به سه برابر عایدی او از استقلال می‌شود. با این اوصاف وقتی باشگاه در پرداخت پول به استرا تاخیر می‌کند و اصل پول هم در اداره مالیات گیر می‌کند، فرصت مناسب برای فسخ یک طرفه قرارداد به دست استراماچونی افتاده و او هم از آن استفاده برده و حالا می‌تواند بازگشت خود به استقلال را منوط به افزایش مبلغ آن و یا کاهش مدت قراداد کند. در واقع استراماچونی نشان داد که آگاهانه و با استفاده از نقطه ضعف‌های پرشمار این باشگاه در این مدت، اقدام به فسخ قرارداد کرده و احتمال بازگشت او هم چیزی در حد صفر است.
 
بازی تمام شد
 
استقلال امروز در برابر پیکان به میدان خواهد رفت در حالی که اگر شرایط هفته پیش را داشت می‌توانست این تیم را گلباران کند. اما با آشفتگی‌های پیش آمده می‌توان حدس زد که امروز آبی‌ها متزلزل و در هم ریخته در برابر پیکان بایستند. علاوه بر این استقلال در جام حذفی نیز سخت‌ترین رقیب را در پیش رو دارد که سپاهان است. اگر تا دیروز سپاهان از استقلال خوف داشت حالا با خیال آسوده تری در برابر این تیم خواهد ایستاد. آبی‌ها حتی خدا خدا کرده بودند که در مرحله بعدی به پرسپولیس برخورد کنند تا انتقام داربی آخر را بگیرند، اما حالا همه رویا‌ها نقش بر آب شده است. فعلا باید منتظر ماند و دید که در مدیریت باشگاه و کادر فنی تیم چه تغییراتی اتفاق خواهد افتاد. اگر شیخ دیاباته از این تیم رفت یا فتح الله زاده و پرویز مظلومی و یا فرهاد مجیدی به استقلال برگشتند اصلا تعجب نکنید. وضعیت آبی‌ها قرمز است...


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
3
یکی هم که توانست استقلال رو پس از یک قرن بیاره صدر جدول(البته به شرطی که بازی های عقب مانده بقیه تیم ها انجام نشه) فرار کرد...
بابک قرمز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
1
4
اشکال نداره. الان دوستان آبی حس و حال مارو در اول فصل با پوست و استخوان درک میکنند. وقتی که با نامردی، برانکو قهرمان سه دوره متوالی، مربی مارو فراری دادن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
بابک راس میگه
همین بلاسرماهم اومد
داغون شدیم
مصطفی
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
نمیدونم نگارنده مطلب اصلا چیزی از فوتبال میفهمیده که اینجوری نوشته یا نه ؟؟ خوب پس بهتره منتطر باشیم تا استقلال تو جام حذفی به پرسپولیس بخوره یا تو بازی برگشت لیگ تا اونوقت ببینیم کدوم تیم برنده میشه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
به نام خدا ، سلام اگر اقای استراماچونی نمیرفت قطعا بازی با پیکان را برده بودیم و از بازی در برابر سپاهان ترسی نداشتیم اما الان که اقای استراماچونی رفته اعضای تیم روحیه خود را از دست داده اند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی