تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

کرزی: مردم افغانستان «جمهوری اسلامی» می‌خواهند

رییس‌جمهور پیشین افغانستان با بیان اینکه برگزاری انتخابات در شرایط کنونی به نفع این کشور نبود، گفت: ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم و از جامعه جهانی درخواست داریم تا از آزادی و دموکراسی مردم افغانستان دفاع کنند.

کد خبر: ۴۲۸۱۷
۱۲:۱۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - «حامد کرزی» رییس‌جمهور پیشین افغانستان امروز دوشنبه (4 آذر) در یک نشست خبری درباره تحولات سیاسی و انتخاباتی افغانستان سخن گفت.

وی اظهار داشت: ما صلح می‌خواهیم، اما نه به قیمت از دست دادن دستاوردهای 18 سال گذشته. نیروهای امنیتی افغانستان نگذارند که از نام نیک آنها به خاطر منافع شخصی استفاده شود. نیروهای امنیتی مطلقا باید بی‌طرف و مدافع منافع ملی افغانستان باشند. آنها (نیروهای امنیتی) نباید به مردم حمله کنند و اهداف سیاسی افراد را پیش ببرند.

کرزی افزود: ملا ضعیف پس از شرکت در کنفرانس صلح در مسکو مورد تهدید نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی می‌خواهیم و از جامعه‌ جهانی درخواست داریم تا صدای خود را بلند کنند و از حق آزادی و دموکراسی مردم افغانستان دفاع کنند.

کرزی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در این زمان برای ثبات در افغانستان مفید نبود، گفت: از اشرف غنی و حکومت می‌خواهیم که دقت مجدد کنند زیرا کشور رو به سوی خرابی است.

وی همچنین گفت: اشرف غنی از من خواست که در مذاکرات صلح آتی در چین شرکت نکنم و من موافقت کردم، اما من با درخواست وی برای عدم مشارکت برخی دیگر از سیاست‌مداران دیگر مخالفت کردم.

رییس‌جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد: نتایج انتخابات باید یک روز پس از برگزاری آن اعلام می‌شد. ما در حال حاضر با بحران انتخابات روبرو هستیم زیرا نتایج پس از گذشت 2 ماه همچنان مشخص نیست.

کرزی افزود: دولت باید از حق سخنرانی آزاد دفاع کند. این‌که نتیجه‌ انتخابات اعلام نمی‌شود ملامتی‌اش متوجه مردم افغانستان نیست، ما زمانی نتیجه‌ انتخابات را می‌توانیم فردای آن روز اعلام کنیم که آزاد باشیم.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی