تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
به مناسبت هفته کتاب.

بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۴۱۲۲۴
۱۴:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

دیدارنیوز ـ فرهاد خلیل‌مقدم ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه هفته کتاب نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» است.
 
وی با اشاره به اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان، افزود: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، همایش تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان، برگزاری نشست کتابخوان ویژه شعرای استانی، نقد و رونمایی از کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب در تمام کتابخانه‌ها و اجرای طرح تورگردی کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان است.
 
خلیل‌مقدم در ادامه با اشاره به وجود ۶۶ باب کتابخانه در سطح استان، تصریح کرد: از این تعداد ۵۵ باب شهری و ۱۱ باب روستایی بوده که ۵۳ باب از کتابخانه‌ها نهادی و ۱۳ باب مشارکتی است.
 
وی گفت: سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۲ متر و ۰.۷۴سانتی‌متر بوده که نسبت به وضعیت کشور که ۱ متر و ۰.۷۴ سانتی‌متر است وضعیت مطلوبی دارد.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود بوده که نسبت به نرم کشوری پایین است و باید به ازای هر نفر ۳ جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان ۴۵ هزار نفر است، افزود: از این تعداد ۲۵ هزار نفر زن و ۲۰ هزار نفر مرد هستند، همچنین ماهانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب از سوی اعضا به امانت برده می‌شود.
 
خلیل‌مقدم ادامه داد: ۲۵ آبان‌ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان بوده که امید است تاثیر خوبی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش عضویت در کتابخانه‌ها داشته باشد..
 
وی گفت: ۱۰ شهر استان فاقد کتابخانه بود که با توجه به افزایش آمار جمعیتی استان، این تعداد به ۱۳ شهر افزایش یافت و تاکنون ۴ شهر استان تعیین تکلیف شده، به طوری که در شهر هارونی کتابخانه افتتاح و تا پایان امسال در شهر‌های نافچ، پردنجان و سامان کتابخانه افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی در استان برگزار شد، تصریح کرد: ۹۶۰ نشست کتابخوان مدرسه‌ای و شهرستانی برگزار و ۵ هزار و ۶۲۵ کتاب معرفی شد.
 
وی بیان کرد: در کنار کتابخانه نابینایان در شهر‌های بروجن، شهرکرد و لردگان بخش ناشنوایان ایجاد شد، همچنین در تمام کتابخانه‌های استان بخش کتاب وجود دارد.
 
خلیل‌مقدم خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ درصد کتابخانه‌های استان بازسازی، بهسازی، شاداب‌سازی و دو کتابخانه استان به wifi رایگان مجهز شد که خوشبختانه کتابخانه‌های استان از استاندارد کافی برخوردار هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی