تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
به مناسبت هفته کتاب.

بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۴۱۲۲۴
۱۴:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

دیدارنیوز ـ فرهاد خلیل‌مقدم ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه هفته کتاب نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار امسال هفته کتاب «حال خوش خواندن» است.
 
وی با اشاره به اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان، افزود: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، همایش تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان، برگزاری نشست کتابخوان ویژه شعرای استانی، نقد و رونمایی از کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب در تمام کتابخانه‌ها و اجرای طرح تورگردی کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان است.
 
خلیل‌مقدم در ادامه با اشاره به وجود ۶۶ باب کتابخانه در سطح استان، تصریح کرد: از این تعداد ۵۵ باب شهری و ۱۱ باب روستایی بوده که ۵۳ باب از کتابخانه‌ها نهادی و ۱۳ باب مشارکتی است.
 
وی گفت: سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی استان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۲ متر و ۰.۷۴سانتی‌متر بوده که نسبت به وضعیت کشور که ۱ متر و ۰.۷۴ سانتی‌متر است وضعیت مطلوبی دارد.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود بوده که نسبت به نرم کشوری پایین است و باید به ازای هر نفر ۳ جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان ۴۵ هزار نفر است، افزود: از این تعداد ۲۵ هزار نفر زن و ۲۰ هزار نفر مرد هستند، همچنین ماهانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب از سوی اعضا به امانت برده می‌شود.
 
خلیل‌مقدم ادامه داد: ۲۵ آبان‌ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان بوده که امید است تاثیر خوبی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش عضویت در کتابخانه‌ها داشته باشد..
 
وی گفت: ۱۰ شهر استان فاقد کتابخانه بود که با توجه به افزایش آمار جمعیتی استان، این تعداد به ۱۳ شهر افزایش یافت و تاکنون ۴ شهر استان تعیین تکلیف شده، به طوری که در شهر هارونی کتابخانه افتتاح و تا پایان امسال در شهر‌های نافچ، پردنجان و سامان کتابخانه افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی در استان برگزار شد، تصریح کرد: ۹۶۰ نشست کتابخوان مدرسه‌ای و شهرستانی برگزار و ۵ هزار و ۶۲۵ کتاب معرفی شد.
 
وی بیان کرد: در کنار کتابخانه نابینایان در شهر‌های بروجن، شهرکرد و لردگان بخش ناشنوایان ایجاد شد، همچنین در تمام کتابخانه‌های استان بخش کتاب وجود دارد.
 
خلیل‌مقدم خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ درصد کتابخانه‌های استان بازسازی، بهسازی، شاداب‌سازی و دو کتابخانه استان به wifi رایگان مجهز شد که خوشبختانه کتابخانه‌های استان از استاندارد کافی برخوردار هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی