تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

نبیه بری: در شرایط فعلی بازگشت حریری "ضروری" است

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد، با توجه به وضعیت فعلی و اهمیت آن بازگشت نخست وزیر مکلف ضروری است. یک مسئول سازمان ملل نیز تسریع در تعیین نخست وزیر جدید و در ادامه تشکیل کابینه جدید را خواستار شد.

کد خبر: ۴۰۹۲۲
۱۲:۱۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: این وضعیت تاکیدی بر لزوم بازگشت سعد حریری، نخست وزیر مکلف است. شرایط کشور چه در سطح اقتصادی و مالی و چه از منظر نگرانی‌های مردم رو به وخامت است اما با تشکیل دولت در اسرع وقت، رسیدگی به مشکلات، خاموش کردن آتش بحران و پس از آن اجرای فوری اصلاحات مالی و اقتصادی می‌توان به این وضعیت خاتمه داد، کشور زمان و امکانات زیاد برای اصلاح این مسیر را از دست داده است.

فلیپ لازارینی، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان پس از دیدار با مار بشاره پترس، اسقف لبنان بر لزوم تسریع در تعیین نخست وزیر جدید لبنان جهت تشکیل فوری کابینه به ویژه در شرایط فعلی کشور که به یک عملیات نجات نیاز دارد، تاکید کرد.

لازارینی با اشاره به اینکه لبنان در گذرگاه حساسی است و دیگر زمانی برای از دست دادن ندارد، بر نیاز شدید این کشور به بازگشت اطمینان میان مردم و نمایندگانشان در نهادهای قانون اساسی تاکید کرد.

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل با تاکید بر اهمیت حفظ ساختار مسالمت‌آمیز و متمدنانه تظاهرات و اعتراضات مردمی در لبنان، از نقش مثبت جوانان لبنان در این حرکت مردمی که آن را به یک نمونه و الگو تبدیل کرده، تقدیر کرد.

این مسئول سازمان ملل گفت: لبنان در تظاهرات مسالمت آمیز نمونه‌ای است که از آن پیروی می‌شود و از این حرکت مردمی توسط نهاد نظامی لبنان حمایت می‌شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که به خواسته‌ لبنانی‌ها توجه شده و در اسرع وقت محقق شوند.

از ۱۷ اکتبر گذشته در لبنان تظاهرات‌ها و اعتراضات مردمی سراسری در اعتراض به سطح معیشتی، شرایط مالی و اقتصادی، کاهش خدمات به ویژه در بخش برق، آب، زباله، خدمات بهداشتی و درمانی آغاز شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی