تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت خبر داد.

خطر ریزش ساختمان‌های تاریخی رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه خطر ریزش ساختمان‌های تاریخی این کلانشهر را تهدید می‌کند، گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل برای این ساختمان‌ها، مشکلات حقوقی دامنگیر شورا و شهرداری نیز می‌شود.

کد خبر: ۴۰۶۱۳
۱۲:۵۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

خطر ریزش ساختمان‌های تاریخی رشت

دیدارنیوز ـ به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی رشت، فاطمه شیرزاد در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای این کلانشهر با اشاره به این که هر هفته در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا، گزارشی از روند مرمت و بازسازی سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت ارائه می‌شود، افزود: مطالعات در این باره در حال انجام است و با همکاری میراث فرهنگی می‌توانیم خطرات پیرامون این سه ساختمان تاریخی رشت را برطرف کنیم.
 
وی اظهار داشت: در کاربری‌های سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت شامل ساختمان‌های حاج میرزا خلیل رفیع، ساعت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بایستی مباحث اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد و کاربری‌ها توجیه اقتصادی داشته باشند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنانش عدم اطلاع رسانی مناسب پیرامون عنوان شهر خلاق خوراک رشت را از جمله دغدغه‌های این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: شهر خلاق خوراک یونسکو یک برند برای شهر رشت محسوب می‌شود و بایستی در معرفی عناوینی از جمله شهر خوراک حلال با بهره مندی از این برند بیشتر تلاش شود.
 
فرهام زاهد عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان این که در برخی از ساختمان‌های تاریخی شهرداری رشت امکان تغییر کاربری وجود ندارد، گفت: تبدیل برخی از این ساختمان‌ها به کافه سنتی و غذاخوری ممکن است موجب فرسودگی و تخریب این بنا‌ها شود.
 
وی همچنین با انتقاد از عدم استفاده مناسب از عنوان شهر خلاق خوراک رشت افزود: متاسفانه اقدام مناسبی در این باره مشاهده نشد.
 
معاون بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با تقدیر از پی گیری‌های رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت پیرامون روند ترمیم و بازسازی سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت بیان داشت: طبق اعلام کارشناسان، به منظور رفع خطر از دو ساختمان ساعت و فرهنگی ورزشی شهرداری رشت حدود ۶۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
 
نرجس محمودی با بیان این که کاربری‌های تعریف شده برای ساختمان‌های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت برای سرمایه گذار جذابیت ندارد، افزود: به طور تقریبی برای ساختمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار و برای ساختمان ساعت چهار میلیارد تومان اعتبار به منظور مرمت و بازسازی نیاز داریم.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این جلسه گفت: روند برخی از اقدامات در شهرداری رشت بسیار طولانی است، به عنوان مثال امضای یک تفاهم نامه ما بین شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان دو ماه به طول انجامید.
 
ولی جهانی با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیرامون استحکام بنا و مرمت ساختمان میرزا خلیل رفیع ورود کرده اند، افزود: وضعیت ساختمان ساعت شهرداری رشت به مرز بحران رسیده و هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم به منظور جلوگیری از این اتفاق، شهرداری رشت در زمان حاضر با اختصاص رقم اعتباری بابت رفع خطر از این ساختمان موافقت کند.
 
مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون عنوان شهر خلاق خوراک رشت بیان داشت: ثبت شهر خلاق خوراک رشت اقدام بزرگی بود و اخیرا به عنوان نماینده رشت در این حوزه معرفی شده ام و این برند متعلق به این کلانشهر است.
 
علیرضا قانع با تاکید بر اینکه برای ادامه حضور در جمع شهر‌های خلاق خوراک رشت باید به تعهدات مطرح شده پایبند باشیم، افزود: برخی از این تعهدات تاکنون انجام نشده و برای اجرایی کردن آن‌ها در مدت زمان باقی مانده برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام است.
 
رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی