تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ذوالقدر: ممنوعیت زندان برای مهریه نباید مانع پرداخت مهریه شود

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مهریه نوعی دین است»، گفت که ممنوعیت زندان برای مهریه نباید مانع پرداخت مهریه شود.

کد خبر: ۳۹۴۶۹
۰۹:۰۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سیده فاطمه ذوالقدر  با اشاره به انتشار اخباری در خصوص طرح «ممنوعیت زندان برای مهریه» گفت: این موضوع صرفاً در حد یک طرح در مجلس مطرح شده و فراکسیون زنان مجلس قطعا این موضوع و نقاط قوت و ضعف آن را با حضور کارشناسان بررسی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه «فراکسیون زنان مجلس با درنظر گرفتن حق طلاق برای زنان موافق هستند»، اضافه کرد: مهریه نوعی دین است و نمی توان مجازات زندان برای پرداخت مهریه را برداشت، البته در صورت ثبوت اعسار، مهریه باید تعدیل و تقسیط شود اما ممنوعیت زندان برای مهریه هم نباید مانع پرداخت مهریه شود.

ذوالقدر در پایان با بیان اینکه «مجازات‌های فعلی برای عدم پرداخت مهریه در حال حاضر جنبه بازدارندگی دارد و حذف آن بسیاری از زنان را دچار مشکل می‌کند»، تاکید کرد که طرح ممنوعیت زندان برای مهریه هنوز به تصویب نهایی کمیسیون قضایی و یا صحن مجلس نرسیده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ماهک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
1
پبشنهاد درباره معضل مهریه:
در صورت پرداخت نکردن مهریه توسط مرد؛
زن با تقاضای تبدیل مهریه غیرقابل وصول خود (مهریه نجومی بر اساس سکه) به مهریه قابل پرداخت ریالی (توسط دادگستری بر اساس شرایط مالی مرد و شرایط اقتصادی جامعه تخمین زده شود) حق طلاق و حق حضانت فرزندان (در صورت تمایل و شایستگی) را به دست آورد.
در مقابل مهریه بر اساس سکه حبس و قابلیت توقیف حقوق ماهانه را نداشته باشد
اما مهریه ریالی تعیین شده توسط دادگستری حبس و قابلیت توقیف حقوق ماهانه را داشته باشد
کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
داداش خودتم بندازن تو حرفت همینه خانم ذولقدر فمنیست
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی